وزیر صنعت، معدن و تجارت در بافت اعلام کرد :

سهم ۶۲ درصدی تولید فولاد ایران در خاورمیانه

عصر معدن- رضا رحمانی گفت: در سالیان گذشته زنجیره متوازن تولید فولاد در کشور وجود نداشت که خوشبختانه طی چند سال اخیر به ویژه در یک سال گذشته، با پیگیری های انجام شده در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی، زنجیره متوازن تولید فولاد کشور تکمیل شده است.;

سهم ۶۲ درصدی تولید فولاد ایران در خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رحمانی در مراسم افتتاح کارخانه 800 هزارتنی آهن اسفنجی در بافت استان کرمان افزود: در شرکت استیل فولاد بافت بیش از 70 درصد تجهیزات از داخل کشور تهیه و 30 درصد مابقی واردات تجهیزات آن نیز به قبل از تحریم ها بر می‌گردد که امروز شرایط ساخت این 30 درصد نیز در داخل کشور مهیاست.

    وزیر صمت تاکید کرد: از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد زنجیره متوازن فلزات اساسی در سطح کشور برنامه‌ریزی کاملی انجام شده است و نتایج آن در حال پیگیری جدی است.

    رحمانی گفت: توان ما در حوزه فولاد در سطح کشور کامل شده و از مرحله مهندسی، اجرا، ساخت و بهره برداری می توانیم تمام مراحل مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنیم.

    وی اعلام کرد سال گذشته رشد تولید فولاد در سطح دنیا حدود 3.5 درصد بوده و این آمار برای کشورمان بیش از 6.5 درصد بوده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید فولاد ایران در چند سال گذشته با رشد خوبی مواجه بوده و از رتبه 13 جهانی به رتبه 10 ارتقا یافته ایم و حجم تولیدات کشورمان از کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا نیز بیشتر شده است.

    رحمانی اضافه کرد: بالغ بر 62 درصد تولید فولاد خاورمیانه به ایران اختصاص دارد و برای افزایش سهم تولیدی خود طرح تفصیلی کاملی داریم.

    وزیر صمت با اشاره به برنامه جامع وزارت صمت برای توسعه معادن در بخش اکتشافات گفت: تا پیش از این بالغ بر 20 هزار کیلومتر مربع و اکتشافات معدنی در استان کرمان انجام شده بود که امسال با ماموریت تعریف شده برای ایمیدرو حدود 20 هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی دیگر نیز در دستور کار است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنیم با توجه به ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوب حوزه معادن در سطح کشورمان، به این بخش نگاه جدی تری داشته باشند و در طرح های جدید مشارکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر