مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد:

وجود پتانسیل های غنی سنگ آهن، کروم و مس در پهنه آباده- جازموریان

عصر معدن- مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد: پهنه آباده-جازموریان پتانسیل های بسیار مطلوبی از ۳ عنصر معدنی (سنگ آهن، کروم و مس) دارد.;

وجود پتانسیل های غنی سنگ آهن، کروم و مس در پهنه آباده- جازموریان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، علی اصغر زاده در حاشیه جلسه هماهنگی اعضای هیات های اجرایی پهنه آباده- جازموریان گفت: ابتدای امسال، پهنه آباده جازموریان - که فاز شناسایی آن به مساحت 45 هزار کیلومتر مربع انجام و برخی پتانسیل های مواد معدنی شامل سنگ آهن، کرومیت و مس شناسایی شده بود- در قالب 15 بلوک دسته بندی شد و با توجه به علاقه‌مندی و درخواست های مکرر بخش خصوصی، از طریق فراخوان عمومی به مشارکت با بخش خصوصی گذاشته شد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه 9 بلوک طی مزایده برگزار شد و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و از آن زمان به بعد مطابق قرارداد با این بخش، اعمال نظارت می کنیم.

    مدیر اکتشاف ایمیدرو خاطرنشان کرد: برای مدیریت مشترک پروژه ها (بلوک های 9 گانه) و انتقال تجربه های ایجاد شده و نیز رفع مشکلات و مسائل، هیات های اجرایی تشکیل شد و اکنون، جلسات مشترکی بین ایمیدرو و این هیات ها در جهت تسریع فعالیت های اکتشافی در فاز پی جویی و رسیدن به پروانه های اکتشافی با فواصل زمانی برگزار می شود.

    وی افزود: خوشبختانه با شروع کار بخش خصوصی، نتایج مثبتی مشاهده شده و به تدریج پتانسیل مناطق شناسایی می شود. انتظار داریم در انتهای فاز پی جویی، تعداد زیادی پروانه اکتشافی در مواد معدنی یاد شده، در ادامه کار معرفی شود.

    اصغر زاده بیان داشت: مدت زمانی که بلوک های 9 گانه پهنه آباده- جازموریان به پروانه برسد یک سال (از تیر 97 تا تیر 98) است و پس از دریافت پروانه، طبق قانون و زمان قانونی، کار ادامه می یابد.

    وی یادآور شد: کار مشترکی در فاز پی جویی و شناسایی با بخش خصوصی انجام شد اما برآورد از میزان ذخایر کانسارهای این بلوک ها، پس از کسب پروانه اکتشاف و شروع فاز عمومی و تفصیلی، ارایه خواهد شد.

    واگذاری پهنه آباده-جازموریان،‌ نخستین دستاورد از برنامه اکتشافی 270 هزار کیلومتری مربعی ایمیدرو محسوب می شود که در ششم تیر ماه جاری انجام شد.

    بنا به این گزارش، در جلسه امروز با اعضای هیات های اجرایی پهنه آباده- جازموریان، مسائلی همچون نحوه رفع مشکل معارضان محلی و سازمانی، پروانه اکتشاف و غیره از سوی نماینده هیات های اجرایی مطرح شد و اصغر زاده به ابهامات موجود پاسخ داد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر