عضو هیات عامل ایمیدرو در نشست "بومی سازی و ساخت داخل" تاکید کرد:

حرکت از تصدی‌گری به هدایت‌گری در بومی سازی

عصر معدن- قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: مهمترین گام در بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی کسب دانش فنی است.;

حرکت از تصدی‌گری به هدایت‌گری در بومی سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  روابط عمومی سازمن توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشست بررسی بومی سازی و ساخت داخل در معدن و صنایع معدنی، مهم ترین گام در بومی سازی را کسب دانش فنی در این حوزه اعلام کرد و افزود: اولویت مهم بعدی نیز بومی سازی ساخت قطعات و وسایل مصرفی در بخش معدن و صنایع معدنی است.

    وی با اعلام اینکه تنها 33 درصد مردم جهان از دانش مالی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: ایران برای رسیدن به جایگاه کشوری توسعه یافته تا سال 1404 نیازمند افزایش دانش مالی و دانش فنی است. در همین راستا نیز ابتدا باید دانش فنی بومی شود گرچه تاکنون کارهایی صورت گرفته و ما در نقطه آغازین قرار نداریم.

    به سمت هدایت گری بومی سازی
    نعیمی با تاکید بر حرکت از تصدی گری به هدایت گری ایمیدرو در بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی افزود: یکی از نکات ضروری و مهم ایجاد بخش مربوط به بومی سازی در کارخانه ها و ارتباط متصدی آن با ایمیدرو است.
    وی بر لزوم تمرکز بر نقاط قوت و فرصت های این حوزه تاکید کرد و گفت: تحریم های ظالمانه علیه ایران به مراتب فرصت های بیشتری نسبت به تهدید ها فراهم کرده است. بنابراین باید از این فرصت ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب، کمال استفاده را برد.
    در این نشست که با حضور مدیران این سازمان برگزار شد چشم انداز، استراتژی ها، نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدیدهای پیش رو در بومی سازی و ساخت داخل در بخش معدن و صنایع معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

    امیرحسین نادری، مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو نیز ضمن ارائه گزارشی از استراتژی ها و محورهای مهم در بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: باید شاخص ها و اقدام های کلیدی شناسایی شوند. به عنوان مثال برای اینکه ارزبری در صنعت فولاد را کاهش یابد ابتدا باید پی بردکه چه بخشی بیشترین ارز بری را دارد و سپس اقدام لازم در این مورد را انجام داد.
    وی به اقدام قابل تحسین ایمیدرو در تفکیک وظایف در حوزه بومی سازی اشاره کرد و افزود: در تفکیک وظایف موفقیت در هر بخش، کل صنعت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    نادری خاطرنشان کرد: بومی سازی و ساخت داخل در بخش معدن و صنایع معدنی منجر به افزایش ثروت و درآمدناخالص داخلی و همچنین ایجاد اشتغال خواهد شد.

    امیرخرمی شاد معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت بومی سازی و ساخت داخل اظهار کرد: با توجه به اهمیت بومی سازی و ساخت داخل در تحریم های ظالمانه علیه ایران باید هدفگذاری بلند مدت در این حوزه صورت گیرد و این کار را مقطعی و کوتاه مدت در نظر نگرفت.

    همچنین محمد آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، گفت: برای کسب دانش فنی ابتدا باید فرآیندها و نیازها مشخص شوند و پس از آن شرکت ها ریسک های پروژه و نحوه تامین مالی را تعیین کنند. وی استفاده از مشاور در بومی سازی دانش فنی را موثر دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر