وضع عوارض تلافی‌جویانه چین بر کالاهای آمریکا

عصر معدن- عوارض جدید چین در ۱۳ می اعلام و نیمه شب گذشته اجرایی شد که ۲۰ تا ۲۵ درصد عوارض اضافی بر بیش از نیمی از ۵۱۴۰ محصول آمریکایی اعمال می‌کند.;

وضع عوارض تلافی‌جویانه چین بر کالاهای آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، افزایش عوارض چین بر اکثر واردات آمریکا تا 60 میلیارد دلار طبق برنامه انجام شد. این اقدام پکن تلافی افزایش جنگ تجاری بین این دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان توسط واشنگتن بود.

    این عوارض در 13 می اعلام و نیمه شب گذشته اجرایی شد که 20 تا 25 درصد عوارض اضافی بر بیش از نیمی از 5140 محصول آمریکایی اعمال می‌کند. پکن قبلا 5 تا 10 درصد عوارض را بر این کالاهای هدف بالا برده بود.

    از زمان پایان آخرین دور مذاکرات بین چین و آlریکا در دهم ماه می، هیچ برنامه‌ریزی برای مذاکرات بعدی نشده است. دونالد ترامپ در همان روز 10 می عوارض بالاتری بر 200 میلیارد دلار کالاهای چینی اعمال کرد و قدمهایی هم برای وضع عوارض بر باقیمانده واردات از چین برداشت.

    چین در پاسخ به این اقدام آمریکا دستور افزایش عوارض را داد.

    ترامپ چین را متهم به شکستن یک قرار داد برای حل نزاع تجاری بینشان با نقض تعهداتش طی ماه ها مذاکرات می کند. چین این تعهدات را رد کرده است.

    پکن طی هفته های اخیر بی پروا تر شده است و واشنگتن را متهم به بی صداقتی می کند و قول داده تسلیم خواسته های ترامپ نشود. لحن چین مخصوصاً از زمان تحریم هواوی، بزرگترین شرکت تکنولوژی چین توسط واشنگتن سخت‌تر شده است. این تحریم جلوی تجارت هواوی را با شرکت‌های آمریکایی می گیرد.

    روزنامه دولتی چین این هفته هشدار داد پکن آماده استفاده از برتری خود در تولید عناصر شیمیایی و معدنی نادر در جنگ تجاری با آمریکا است. از این عناصر در تجهیزات زیادی از وسایل الکترونیکی تکنولوژی بالا گرفته تا تجهیزات نظامی استفاده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر