معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه :

با اطمینان ریل ذوب آهن را در قطار شهری استفاده خواهیم کرد

عصر معدن- معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با هیئت همراه چهارم شهریور ماه از خط تولید ریل بازدید و با محمد رضا کجباف مدیر فروش داخلی شرکت، عبدالعلی ملکی معاون امور فنی و برنامه ریزی تولید و سید حسن دیباجی سرپرست کنترل کیفیت فولادسازی شرکت گفتگو کردند .;

با اطمینان ریل ذوب آهن را در قطار شهری استفاده خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، اصغر دهقان معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: ذوب آهن اقدامات مهمی در جهت تولید این محصول استراتژیک انجام داده است ، ریل یک محصول مهم فولادی است که خلاء تولید آن در کشور احساس می شد و اکنون که ذوب آهن به این تکنولوژی دست یافته است دیگر احتیاج به تامین ریل از خارج کشور و خروج ارز نخواهیم داشت .

    وی با اشاره به این موضوع که ریل تولیدی ذوب آهن از کیفیت مطلوبی برخوردار است، افزود: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان باعث می شود تا هزینه های تمام شده در پروژه های قطار شهری کاهش یابد و پروژه های این مجموعه نیز با توجه به سهولت دسترسی به این محصول سریعتر انجام پذیرد .
    وی با اشاره به اینکه با اطمینان از ریل ذوب آهن اصفهان در قطار شهری استفاده می کنیم گفت: ذوب آهن اصفهان می تواند با تولید ریل با کیفیت نیاز کشور و منطقه را تامین کند .

    انوش شفیعی سرپرست معاونت فنی مهندسی قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه قبلا از مجموعه های تولید ریل در اروپا مانند کرز بازدید کرده است ،گفت: تکنولوژی تولید ریل در ذوب آهن بسیار بهتر از سایر مجموعه های تولیدی ، حتی اروپایی می باشد و با کیفیتی که محصولات ذوب آهن دارد مطمئنا ریل این شرکت نیز دارای استانداردهای بالایی خواهد بود.

    علی ماجد معاون مالی و اداری و پشتیبانی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: با بازدید از خط تولید ریل از مشقات و سختی های تولید فولاد خصوصا ریل بیشتر آشنا شدیم .ذوب آهن با کسب این تکنولوژی و تولید ریل با کیفیت می تواند علاوه بر بازارهای داخلی بازارهای منطقه و اروپایی را به چالش بکشد و رقابت کند .

    وی افزود: با تولید ریل مورد نیاز کشور در ذوب آهن اصفهان سختی واردات را نخواهیم داشت علاوه بر آن می توان با ساده ترین فرایند ریل مورد نیاز را در کمترین زمان دریافت و در پروژه ها استفاده کرد .
    ماجد گفت: استفاده از ریل با کیفیت به جهت ایمنی پروژه ها بسیار مهم است و قطعا با کنترل کیفی و کیفیت سنجی که ما در خط تولید ریل ذوب آهن دیدیم این مسائل کاملا مرتفع خواهد شد.

    وی توجه به نیاز بازار را از عوامل مهم در تولید دانست و گفت: با توجه به توسعه حمل و نقل ریلی و ایمنی آن؛ ذوب آهن می تواند یکی از سودآورترین شرکت های فولادی در آینده باشد زیرا نیاز بازار را درک و در جهت رفع آن گام برداشته است .
    پژمان پندار مدیر پروژه ناوگان و تجهیزات ریلی و تعمیرگاهی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رویکردهای سازمان های بزرگ حمایت از تولیدات داخلی است و این مجموعه با توجه به تولید ریل در ذوب آهن قصد دارد تا با تامین این محصول از ذوب آهن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و از خروج ارز جلوگیری کند .

    وی خاطر نشان ساخت: با حمایت از تولید داخلی اقتصاد مستحکمتری خواهیم داشت و ذوب آهن می تواند نمونه ای برای سایر مجموعه های فولادی در جهت کسب تکنولوژی نوین باشد.

    تولید ریل موجب عدم خروج ارز از کشور شد
     محمدرضا کجباف مدیرفروش داخلی شرکت گفت : باتوجه به تولید و تحویل ریل ملی طی سال جاری واهمیت این کالای استراتژیک در بحث حمل ونقل ریلی کشور و باعنایت به تاکیدات مدیریت عالی شرکت جهت فعالیت در زمینه بازار یابی و شناخت و معرفی  این محصول به شرکتهای مصرف کننده از قبیل مترو ، قطار شهری و... پس از پیگیری و مذاکراه با متولی موضوع مترو ، و قطارهای شهری در کشور وتشکیل جلسات متعدد مقرر شد در راستای تعاملات هرچه بیشتر و اطلاع از آخرین وضعیت تولید این محصول بازدیدهایی از خط تولید ریل به عمل آید .

    وی به علاقمندی شرکت مترو ساز برای بازدید از خط تولید ریل اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : دراین بازدید که توضیحات مفصل بازرگانی توسط فروش ارایه شد و درخصوص مسایل فنی و تکنولوژی نیز  عبدالعلی ملکی مدیر امور فنی و بهره برداری به صورت مبسوط و کامل توضیحات را ارایه نمود و هدف اصلی ازاینگونه بازدیدها اطمینان دادن مصرف کنندگان بر تولید با کیفیت ریل مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی توسط همکاران عزیز و فعال شرکت در راستای حمایت از تولید ملی است.

    مدیر فروش داخلی شرکت به تحریم ها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت : هرچه کالاهای مورد نیاز کشور از داخل تهیه شود علاوه بر رونق اقتصادی به صورت مستقیم برای تولید کنندگان ، موجب جلوگیری از خروج ارز ازکشور میشود که محقق شدن این امر با ارتباطات مستمر وموثر و معرفی محصولات به ذینفعان  اتفاق خواهد افتاد.

    وی با اشاره به این موضوع که این گونه بازدیدها بسیار مورد نیاز واثر بخش خواهد بود ، افزود : با هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه مترو سازان کشور جهت همراستا شدن نیاز آنها با تولیدات ریل ذوب اهن اصفهان امید است که در جلسه مشترک که تشکیل خواهد شد مقدمات اقدام بهتر و  موثرتری فراهم شود.

    کجباف گفت : به همان اندازه که تولیدکننده دغدغه تولید به موقع و باکیفیت محصولات خود را دارد ، مصرف کننده نیز جهت اجرای پروژه های خود نیاز به اطمینان از رسیدن حصول مورد نیاز خود در موعد مقرر است که بعضاب دلیل این عدم تناسب زمانی ؛ خریداران ریل متقاعد به اینا مر نشده اند و لذا تصمیم به خرید از منابع خارج از کشور کرده اند هم اکنون فضایم تفاوتی نسبت به گذشته در این مقوله وجود دارد و خریدار اصلی این محصول که راه آهن جمهوری اسلامی است، نسبت به حمل محموله تولید شده اقدام کرده است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر