صحبت درباره واردات سنگ آهن زود است

عصر معدن- بازرس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، معتقد است، امروز صحبت درباره واردات سنگ آهن کمی زود است.;

صحبت درباره واردات سنگ آهن زود است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲:۰۰

    سید افشین حسینی در گفت و گو با «عصر معدن» درباره موضوع واردات سنگ آهن اظهار کرد: شاید مطرح شدن این موضوع کمی زود باشد. درواقع با توجه به میزان حجم ذخیره سنگ آهن در ایران فکر کردن به واردات کمی زود است.
    وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی های موجود در کشور اگر بخواهیم بسیار جدی به موضوع نگاه کنیم، همانطور که دوستان در پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن بیان کردند، به سوی واردات خواهیم رفت. اما به اعتقاد بنده این حرف کمی خام است زیرا در حال حاضر نه در مورد اکتشافات جدید و نه درباره واردات نقشه راهی وجود ندارد.
    حسینی با اشاره به حضور در کشورهای دیگر اظهار کرد: در همایش سنگ آهن نیز موضوع حضور در افغانستان و هند مطرح شد. البته این ورود نه تنها به دلیل نیاز کشور بلکه با توجه به نوع تکنولوژی و پیشرفتی که درباره آن در اختیار داریم مطرح شده و افغانستان می‌تواند فرصت خوبی برای ما باشد.
    وی تصریح کرد: در واقع پیش از بحث واردات، استفاده از منابع کشورهای همسایه مطرح است. اگر منظور از واردات استفاده از منابع منطقه است، بحثی دیگر است، زیرا واردات از کشورهایی که فاصله زیادی با ایران دارند، توجیه اقتصادی ندارد.
    بازرس انجمن سنگ آهن تاکید کرد: همانطور که استخراج بدون برنامه انجام می‌شود، برای واردات نیز همین موضوع مطرح است. تا زمانی که نقشه راه درستی درباره اکتشافات داخلی در اختیار نداشته باشیم و تکنولوژی هایی که می‌توانیم در دست داشته باشیم را ارزیابی نکنیم یا اینکه اطلاعات از منابع پیش بینی شده سنگ‌آهن به دست نیاید، نمی‌توان درباره واردات صحبت کرد.
    حسینی افزود: ما می توانیم به جای گفتن واردات، از تسلط پیدا کردن بر منابع همسایگان و بازارهای اطراف سخن بگوییم و این موضوعی است که می توان درباره آن فکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر