چه بر سر قیمت پالادیوم می آید؟

عصر معدن- قیمت‌ پالادیوم در ماه مارس به دلیل بحث انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات‌متحده افزایش یافت و از سویی دیگر ممنوعیت صادرات بالقوه در روسیه تقاضا برای اجزای وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش داد.;

چه بر سر قیمت پالادیوم می آید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بازار معدن و فلزات و تحلیلگران مشتاق به فکر کردن درباره چگونگی رفتار قیمت کالاها هستند، اما وقتی که مدیر اجرایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پالادیوم در جهان می گوید افزایش سریع قیمت فلزات گرانبها باعث ایجاد "حباب" شده است، صنعت تمایل به نشستن و توجه به این موضوع دارد.
    Mark Cutifani ، رئیس انگلوامریکن در ماه مارس و در نشست جهانی کالاها گفت: "این یک حباب است، اما به عنوان مدل‌های جدیدی که در صنعت خودرو توسعه پیدا می کند، تنظیمات انجام خواهند شد و شاید در آنجا کمی جایگزینی وجود داشته باشد".
    در حدود 85 درصد از تقاضای پالادیوم از صنعت خودرو ناشی می‌شود و قیمت‌ها تقریبا 90 درصد در طی هفت ماه تا ماه مارس در اوج  قرار گرفته  و بیش از 1600 دلار در هر اونس افزایش یافت.
    احتمال آنکه قیمت ها برای مدتی نسبتا بالا باشند بسیار است، زیرا خودروسازان جهانی به طرفداری از پالادیوم ادامه می‌دهند، علی‌رغم این واقعیت که در زمان  نوشتن این مطلب ، پلاتین در حدود 500 دلار کم‌تر خرید می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر