اما و اگرهای بازار فولاد چین در هفته آینده

عصر معدن- در هفته ای که گذشت بازار فولاد چین شرایط نسبتا خوبی را سپری کرد و انتظارات فعالان بازار نسبت به روند آتی تقویت شد. بازارهای فیوچرز چین عملکرد خوبی داشتند و از موجودی انبارهای فولاد و سنگ آهن به شکل چشمگیری کاسته شد.;

اما و اگرهای بازار فولاد چین در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از پلنر در اواخر هفته اما شدت رشد قیمت ها کاهش یافت و بازار اکثر مقاطع فولادی به سمت ثبات رفت و سنگ آهن در روز آخر افت قابل توجهی را متحمل شد.
    میانگین بهای میلگرد در 25 شهر چین طی هفته قبل به 3980 یوان رسید که 80 یوان بیشتر از هفته منتهی به 13 آوریل است. در حال حاضر موجودی انبارهای میلگرد کشور نزدیک به 8 میلیون تن است که کاهش 631 هزار تنی را طی هفته ثبت کرده است. اگرچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به 38 درصد رشد را نشان می دهد. بسیاری از فعالان بازار هفته آتی را همراه با ثبات و یا کمی رشد برای میلگرد پیش بینی کرده اند.
    میانگین بهای ورق گرم نیز در بازار داخلی چین با 74 یوان افزایش طی هفته گذشته به 4075 یوان/تن رسید. موجودی انبارهای ورق گرم کشور در حدود 2 میلیون و 148 هزار تن می باشد که نسبت به هفته منتهی به 13 آوریل 62 هزار و 300 تن کاهش را نشان می دهد. ورق گرم نسبت به محصولات ساختمانی از شرایط بهتری برخوردار است چرا که موجودی فعلی آن از موجودی سال گذشته کمتر است. در خصوص ورق گرم نیز اکثر تحلیلگران هفته آینده را با ثبات و شاید قدری افزایش پیش بینی کرده اند.
    با وجود برداشته شدن نسبی فشار از روی تجار و بهبود حجم خرید و فروش ها در بازار، شرایط روز جمعه نشان داد که بازار کمی به سکوت فرو رفته و از میزان بیادلات کاسته شده است. از این رو احتمال دارد که قیمت فولاد در بازار داخلی چین طی هفته پیش رو نوساناتی را تجربه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر