غریب پور در جمع مدیران حراست شرکت های تابعه ایمیدرو اعلام کرد:

اشتغالزایی ۳هزار نفری در سال ۹۷/ سرمایه گذاری ۷هزار میلیارد تومانی در لامِرد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا دهه فجر برای حدود ۳ هزار نفر در سراسر کشور در بخش معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی صورت گرفته است.;

اشتغالزایی ۳هزار نفری در سال ۹۷/ سرمایه گذاری ۷هزار میلیارد تومانی در لامِرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور ، رییس هیات عامل ایمیدرو، در جمع مدیران و کارکنان حراست شرکت های تابعه ایمیدرو در مشهد گفت: بیش از 700هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی اشتغال دارند.

    وی تاکید کرد: از ابتدای سال 97 تا دهه فجر برای حدود 3 هزار نفر در سراسر کشور در بخش معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی صورت گرفته است.

    غریب پور تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن داریم که بالای 30 درصد آن در سنگان است. وی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه های سنگان حدود 10هزار شغل مستقیم و 40هزار شغل غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد.

    سرمایه گذاری 7هزار میلیارد تومانی در لامِرد

    غریب پور ادامه داد: طی سال جاری1.2 میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی افتتاح شده است. طی روزهای اخیر در لامرد 90 میلیارد تومان طرح گازرسانی، آبرسانی و برق افتتاح شد. به گفته غریب پور، تاکنون حدود 7هزار میلیارد تومان در پروژه های منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد هزینه شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: اولویت ما توانمندسازی و صیانت و حمایت از بخش معدن و صنایع معدنی است در این میان یک بخش از فرایند کار آموزش است که بخش مهندسی ایمنی، فرآوری و اکتشاف است. بخشی دیگر نیز به روز کردن دانش کارکنان در این بخش است.

    سبقت سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران از میانگین جهانی

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: سهم گردش مالی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بالاتر از میانگین جهانی است. وی ادامه داد: گردش مالی سالانه معدن و صنایع معدنی در دنیا 2200میلیارد دلار است که 30درصد از این رقم به تجارت این بخش اختصاص دارد. وی ادامه داد: این در حالی است که سهم صادرات معدن و صنایع معدنی ایران معادل 40درصد از گردش مالی بخش معدن و صنایع معدنی است.

    غریب پور افزود: حدود 1300میلیارد دلار یعنی 66 درصد گردش مالی سالانه دنیا مربوط به فولاد، زغالسنگ وسنگ آهن است. غریب پور یادآور شد: در سال 97 از مجموع 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران حدود22 درصد مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

    وی به اهمیت فولاد و آلومینیوم در اقتصاد جهانی اشاره کرد و افزود: حلقه اول صنعت را فولاد وآلومینیوم تشکیل می دهند یعنی هرکشوری که بخواهد صنعتی شود نیازمند فولاد و آلومینیوم است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: در بعد ملی خوشبختانه کارهای بزرگی طی پنج سال اخیر صورت گرفته است که از جمله می توان به کار اکتشافی 270هزار کیلومترمترمربع درکشور اشاره کرد.

    وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب تولید فولاد خام ایران به 368هزار تن می رسید که اکنون به 24 میلیون تن افزایش یافته است. یعنی ماهانه بیش از 2 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر