باحضوررئیس جمهور صبح روز دوشنبه

کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت کرمان افتتاح می شود

عصر معدن- با حضور ریاست محترم جمهوری ، صبح روز دوشنبه کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت با مشارکت ایمیدرو(شرکت ملی فولاد ایران )ِ،بانک صنعت ومعدن وگروه مالی گردشگری افتتاح و به طور رسمی به بهره برداری می رسد.;

کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت کرمان افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، ظرفیت فاز یک طرح فولاد بافت 800 هزار تن آهن اسفنجی است و با بهره برداری از آن برای 300 نفر اشتغال مستقیم و برای حدود 2000 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

    برای راه اندازی کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت در مجموع 120میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

    کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت که در اوج تحریم ها ساخته شده، به طور کامل با توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی اجرا و تکمیل شده است.

    این گزارش حاکیست: با توجه به اینکه شهر بافت در منطقه کمتر برخوردار کشور واقع شده، اجرای طرح فولاد بافت بزرگ ترین مجموعه صنعتی برای بافت محسوب می شود ضمن اینکه سبب عمران و آبادانی این منطقه شده است.

    برای ایجاد اشتغال در کارخانه فولاد بافت به طور 100 درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده شده و این مسئله مانع از مهاجرت مردم به دیگر شهرها بوده است.

    بنابه این گزارش ،همزمان با افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک،مراسم کلنگ زنی فاز2 نیزبا سرمایه گذاری حدود 250 میلیون یورو آغاز خواهد شد. 

    بر اساس این گزارش، قرار است در فاز 2 در مدت سه سال، کارخانه گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و یک کارخانه احیاء مستقیم شماره 2 به صورت هات بریکت با ظرفیت 800 هزار تن آهن اسفنجی ایجاد شود که اشتغال زایی 500 نفر مستقیم و پنج هزار نفر غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

    طرح فولاد بافت یکی از طرح های هفت گانه فولاد کشور است. این طرح در اجرای اصل 44 در سال 95 به بخش خصوصی واگذار شد؛ که با ورود هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری و تزریق سرمایه و جذب نیرو پیشرفت پروژه تسریع و هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر