عملکرد فروش معدنی‌های بزرگ در سال ۱۴۰۰

عصر معدن- آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که در راستای افزایش تولید، میزان فروش و درآمد این شرکت‌ها در طول سال ١۴۰۰، رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال ١٣٩٩ داشته است؛ ضمن اینکه این شرکت‌ها آمار خوبی در فروش‌های صادراتی نیز ثبت کرده‌اند.;

عملکرد فروش معدنی‌های بزرگ در سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مواد و محصولات معدنی، آمار فروش و درآمد خود را از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارائه کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد میزان فروش و کسب درآمد در شرکت‌های بزرگ معدنی رشد قابل توجهی داشته است.

    افزایش ١٢4 درصدی فروش گهرزمین

    شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین (با نماد کگهر) با تولید بالغ بر ٣١.5 میلیون تن کنسانتره، گندله و کلوخ و فروش بیش از ٢٢۰ هزار میلیارد ریال، میزان فروش شرکت را طی یک ساله ١4۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٢4 درصدی افزایش داده است.

    به تفکیک گهرزمین در مجموع ١٢ ماهه سال گذشته بالغ بر ١6 میلیون و 44٢ هزار تن کلوخه سنگ‌اهن، بالغ دو میلیون و ٨١٩ هزار تن گندله، بالغ بر هفت میلیون و748 تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده  و بالغ بر چهار میلیون و508 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کرده است.

    افزایش 78 درصدی فروش چادرملو

    شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (با نماد کچاد) طی سال ١4۰۰ با تولید ٢۰ میلیون و ٧٧4 هزار و 6٢6 تن محصول و فروش بالغ بر 454 هزار میلیارد ریال میزان فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٧٨ درصد افزایش داده است.

    از ابتدای سال ١4۰۰ تا پایان آن به ترتیب ١١ میلیون و ٢٨ هزار و 6٨5 تن کنسانتره آهن (خشک)، سه میلیون و ٨۰٩ هزار و 5٩١ تن گندله، یک میلیون و 464 هزار و ٢٨6 تن آهن اسفنجی و یک میلیون و 54 هزار ٨۰۰ تن فولاد در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تولید شده است. در مقابل این شرکت در مدت مذکور سال جاری 454 میلیارد و ٢۰٧ میلیون و ٩۰٧ هزار ریال محصول معدنی فروخته است که همانطور که اشاره شد، ٧٨ درصد بیشتر از میزان فروش شرکت در ١٢ ماهه سال ١٣٩٩ است.

    از مجموع فروش کچاد در 12 ماهه 1400، بالغ بر 4٧ میلیارد و ١56 هزار و ٩١١ هزار بر ریال مربوط به فروش صادراتی بوده است. همچنین فروش کچاد در اسفند ماه 1400 با افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٣٨ میلیارد و ٩5٢ هزار و ٩٢٨ هزار ریال رسید.

    افزایش 6٣ درصدی فروش گل‌گهر

    شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (با نماد کگل) با تولید بالغ بر ٢٧ میلیون و ٨۰٣ هزار تن کنسانتره، گندله ریزدانه و گندله و فروش بیش از 4٧٧ هزار میلیارد ریال، میزان فروش شرکت را طی یکساله ١4۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6٣ درصدی افزایش داده است.

    به تفکیک گل‌گهر در مجموع  سال ١4۰۰ قریب به ١5 میلیون و 5۰۰ هزار تن (١5 میلیون و 4٩٨ هزار و ٩64 تن) کنستانتره، ١٢ میلیون و ١٧٢ هزار و 4٣٨ تن گندله و حدود  ١٣٢ هزار و ٢٧٣ تن گندله ریزدانه سنگ‌آهن تولید کرده است.

    این شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان  سال‌ فروشی 4٧٧   میلیارد و 6٣5 میلیون و ٨۰6 هزار ریالی داشته که ١٢ میلیارد و 45٢ میلیون و ٨6٩ هزار ریال آن مربوط به فروش صادراتی بود.

    گل‌گهر  در اسفند ماه 1400 با افزایش 182 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ١٣٩٩ به فروش بیش از ٧٧ میلیارد و 66۰ میلیون ریال رسید.

    افزایش 75 درصدی ذوب‌آهن اصفهان

    میزان فروش محصول در شرکت ذوب‌آهن اصفهان ( با نماد ذوب) در ١٢ ماهه سال ١4۰۰ با افزایش ٧5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1399  به ٣5۰ میلیارد و 4٩٣ میلیون و ٣٩٨ هزار ریال رسیده است. از این میزان حدود ٣٣ میلیارد و6٧۰  میلیون و 656 هزار ریال سهم فروش شرکت در اسفند ماه امسال است که نسبت به فروش آن در اسفند ‌ماه 1399 رشد ٣٧ درصدی را نشان می‌دهد.

    از مجموع فروش ذوب آهن در مجموع سال گذشته، ١4٨ میلیارد و ٧٧٢ میلیون و ٧٢١ هزار ریال سهم فروش صادراتی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر