فعالیت معدن زغال سنگ سرخس مشروط به تامین ایمنی کارگران است

عصر معدن- دادستان سرخس در استان خراسان رضوی گفت: ازسرگیری فعالیت معدن زغال سنگ "آق دربند" این شهرستان که پس از وقوع حادثه و فوت ۲ کارگر آن متوقف شده بود، به تامین ایمنی و تجهیزات لازم برای کارگران مشروط شده است.;

فعالیت معدن زغال سنگ سرخس مشروط به تامین ایمنی کارگران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حیدر جهانی افزود: از سوی دیگر سالها از این معدن فرسوده و قدیمی استفاده شده و معدن نیاز به مرمت دارد، متولیان معدن نیز به دلیل فراهم نشدن شرایط ایمنی و تجهیزات لازم در این خصوص تمایلی برای فعالیت مجدد معدن ندارند.

    وی ادامه داد: پس از حادثه انفجار پنجم شهریور ماه در معدن زغال‌ سنگ "آق‌دربند" که منجر به فوت 2 کارگر شد دادستانی حکم به توقف فعالیت این واحد معدنی داد.

    دادستان شهرستان سرخس گفت: با توجه به اینکه اعلام شده است پیش از وقوع انفجار، اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص نبود ایمنی و تجهزات مورد نیاز برای کارگران به این واحد معدنی اخطار داده بود لذا اکنون دادستانی منتظر نظر کارشناسان این اداره در زمینه وضعیت ایمنی معدن است.

    در پی حادثه پنجم شهریور ماه در معدن آق دربند سرخس در شمال شرق خراسان رضوی مسوولان محلی اعلام کردند این انفجار در خلال عملیات توسعه اکتشاف معدن رخ داده و باعث ریزش چوبهای نگهدارنده سقف معدن روی کارگران مشغول کار و زیرآوار ماندن دو نفر و مرگ آنها شده است.

    معدن زغال ‌سنگ آق‌دربند با مساحت 40 کیلومتر مربع دارای ذخیره اکتشافی 12 میلیون تن زغال‌سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه 20 هزار تن زغال سنگ است و برای 170 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

    آق‌دربند که تنها واحد معدنی تولید کک در خراسان رضوی به شمار می‌رود علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغالشویی و کک‌پزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تولید سالانه هشت هزار تن کک است.

    30 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و 70 درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد. 

    معدن آق‌دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و 141 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر