دو دستگی بازار درباره روند قیمت طلا

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دچار دودستگی شدند.;

دو دستگی بازار درباره روند قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری هیچ گروهی بیش از 40 درصد رأی کسب نکرد. قیمت طلا از ضعف اخیر بازارهای سهام و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین اندکی پشتیبانی شد اما برخی از معامله گران می‌گویند با وجود افت بازارهای سهام، تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن اندک بود.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا از نظر فنی وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی بالا رفته است اما حقیقت این است که با توجه به ریسک و نوسان، طلا واقعاً افزایش پیدا نکرده و تورم پایین مانده است.

    به نظر می‌رسد که تشدید تنش‌های تجاری، فعلاً روند نزولی طلا را متوقف کرده است اما هنوز دشوار است پیش بینی کرد قیمت طلا در کوتاه مدت چه روندی پیدا می‌کند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 19 نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا 37 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند. پنج نفر یا 26 درصد نیز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند.

    در نظرسنجی هفته پیش نیز کارشناسان وال استریت در خصوص افزایش، کاهش یا نظر خنثی به سه دسته مساوی تقسیم شده بودند.

    در این بین، 419 نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها 221 نفر یا 53 درصد افزایش قیمت و 129 نفر یا 31 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که 69 نفر یا 16 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته پیش، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران در خصوص خوش بینی و بدبینی به افزایش قیمت طلا به دو گروه مساوی تقسیم شده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 2.20 دلار یا 0.2 درصد افزایش یافت و در 1287.40 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.5 درصد رشد نشان داد که پنجمین رشد هفتگی در شش هفته گذشته بود.

    دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" یکی از افرادی بود که درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظری نداشت. وی اظهار کرد که در پی جنگ تجاری، آمریکا در اقتصاد جهانی موضع قوی‌تری پیدا می‌کند و این مسئله پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند. حتی اگر بانک مرکزی آمریکا موضع خود در قبال سیاست پولی را ملایم‌تر کند طولی نخواهد کشید که بانک‌های مرکزی رویکردشان را تغییر دهند و این امر از ارزش دلار آمریکا پشتیبانی خواهد کرد.

    بیل باروچ، رئیس شرکت "بلو لاین فیوچرز" نیز اظهار کرد: عوامل فصلی در حال حاضر از افزایش قیمت طلا پشتیبانی نمی‌کنند و این فلز باید تابستان را پشت سر بگذارد و پس از آن روند صعودی پیدا خواهد کرد.

    کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز نیز نسبت به روند قیمت طلا در حال حاضر نظر خنثی دارد و در این باره به کیتکونیوز گفت: طلا در میانگین قیمت 200 روزه که در 1268.20 دلار قرار دارد، مانده است و با وجود افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، به سختی برای صعود تلاش می‌کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو پیش‌بینی کرد طلا ثابت می‌ماند و اظهار کرد که روند نزولی قیمت طلا در نمودار روزانه به قوت خود باقی مانده است اما قیمت طلا در هفته گذشته ثبات داشت.

    در میان کسانی که به افزایش قیمت طلا باور داشتند، افشین نوابی، مدیر معاملات گروه "ام کی اس" اظهار کرد طلا در بازه محدودی بین 1270 تا 1290 دلار مانده است. من شخصاً ترجیح می‌دهم که از موضع خوش‌بینانه به معامله طلا بپردازم.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز پیش‌بینی کرد با وجود عملکرد ضعیف طلا در هفته گذشته، بر این باورم که طلا نهایتاً به بالای 1292 دلار صعود می‌کند.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز گفت: طلا ممکن است از تحقیقات نمایندگان مجلس آمریکا از ترامپ سود ببرد.

    جان ویر، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز از جمله کسانی است که کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد، زیرا این فلز نتوانست هفته گذشته از تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بهره چندانی ببرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر