قیمت جهانی طلا صعودی شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا بدنبال تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید ارزان طلا افزایش پیدا کرد.;

قیمت جهانی طلا صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد رشد کرد و به 1204.22 دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.1 درصد افزایش، در 1204.7 دلار معامله ایستاد.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین رکورد در 16 ماه گذشته که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. ارز آمریکا روز دوشنبه از تقاضای سرمایه‌گذاران برای پناهگاه مطمئن به دلیل ابهامات سیاسی در اروپا، نگرانی از کندی رشد اقتصادی و تنش‌های تجاری آمریکا و چین سود برده و به 97.69 واحد صعود کرده بود.

    طلا پس از این که سرمایه‌گذاران در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین، متقاضی خرید دلار شدند، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، بیش از 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

    به گفته تحلیلگران شرکت "تی دی سکیوریتیز"، با پشت سر گذاشتن انتخابات میان دوره ای آمریکا و تصمیم بانک مرکزی آمریکا، تحلیلگران طلا اکنون به دلار آمریکا و آمار اقتصاد کلان جهانی متمرکز شده‌اند که در کوتاه مدت ممکن است بر قیمت طلا تاثیر بگذارند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است پیش از عقب‌نشینی به مرز 1202 دلار و سقوط تا مرز 1192 دلار، تا 1211 دلار بهبود پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و به 14.09 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 845.80 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 1.16 درصد افزایش یافت و 1108.20 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر