مدیرعامل شرکت مس:

مصمم به روشن کردن موتور توسعه صنعت مس هستیم

عصر معدن- برای حرکت موتور توسعه صنعت مس و تبدیل این صنعت به یک توسعه‌دهنده در کشور و استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی به حمایت جدی مسئولین نیاز داریم.;

مصمم به روشن کردن موتور توسعه صنعت مس هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان و همچنین زینی‌وند استاندار کرمان با بیان این مطلب گفت: 17 میلیارد تن ماده معدنی در کشور کشف شده که این میزان ماده معدنی برای 200 سال فعالیت شرکت مس کافی است.

    وی افزود: این در حالی است که تنها در 7 درصد از کشور اکتشاف مس صورت گرفته است.
    مدیرعامل «فملی» با بیان اینکه برنامه‌های اکتشافی با قدرت ادامه خواهد یافت، ادامه داد: با خرید تجهیزات اکتشافی، فعالیتهای اکتشافی در شرکت متمرکز شده و از حالت پیمانکاری خارج خواهد شد.
    دکتر رستمی اظهار داشت: در حال حاضر به رغم دارا بودن رتبه پنج در ذخایر معدنی و داشتن بیش از 5 درصد ذخایر مس دنیا در تولید مس تصفیه دارای رتبه 19 هستیم.
    مدیرعامل شرکت مس افزود: بنا داریم در دولت آقای دکتر رییسی تولید مس را از 285 هزار تن کاتد به یک میلیون تن برسانیم و اگر به این میزان تولید دست یابیم به رتبه 5 در تولید مس کاتد ارتقا پیدا می‌کنیم.
    دکتر رستمی گفت: یک میلیون تن کاتد 10 میلیارد دلار درآمد صادراتی، به همراه خواهد همچنین این هدف اشتغال‌زایی 50 هزار نفری برای کشور را به دنبال خواهد داشت.
    وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تعریف شده و امیدوارم با اجرایی شدن آن شاهد برکات آن برای کشور باشیم.
    مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: عقب افتادن صنعت مس دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد ولی معتقد هستم که توسعه نیافتگی صنعت مس در طی سال های گذشته ارتباطی به تحریم ها نداشته و نمی توان از آن به عنوان دلیل یاد کرد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی به ریسک ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و شجاعت به خرج ندادن مجموعه مدیریتی است.
    وی گفت: ما مشکلاتی مانند نیروی انسانی متخصص در حوزه مس، مسائل مالی، ماده معدنی و بازار نداریم بلکه برای توسعه فقط به شجاعت مدیریتی نیاز داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر