رستوران‌ها و آشپزخانه‌های معدنی تعطیل‌پذیر نیستند؛ تمهیدات تغذیه‌ای اندیشیده شود

عصر معدن- رییس خانه معدن ایران ضمن اشاره به اینکه اکثر محیط‌های کارگری بخش معدن در مناطق کوهستانی قرار دارند، تاکید کرد: بایستی با امن کردن فضای معادن مانع از رسوخ و شیوع این ویروس شد؛ ضمن اینکه ایجاد فضای سالم برای رستوران‌ها و امور تغذیه‌ای این معادن ضروری است.;

رستوران‌ها و آشپزخانه‌های معدنی تعطیل‌پذیر نیستند؛ تمهیدات تغذیه‌ای اندیشیده شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمدرضا بهرامن ، در رابطه با تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بخش معدن و صادرات معدنی کشور، اظهار کرد: همانطور که این اتفاق تاثیر منفی براقتصاد کشور چین گذاشته و صادرات و واردات این کشور را با مشکل مواجه کرده است، قطعا شیوع آن بر اقتصاد و صادرات کشور ما نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ هرچند که نشانه‌های آن در بازار و کسب‌وکارها نیز  مشهود است.

    رییس خانه معدن ایران ضمن تاکید بر اینکه ویروس کرونا به غیر از تاثیرات منفی بر اقتصاد، جنبه روانی خاصی در کشور ایجاد کرده است، گفت: تعطیلی مراکز از جمله محیط‌های کاری با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال شرایط کار را قطعا سخت‌تر کرده  و شرکت‎ها در پرداخت‌هایی که باید انجام دهند و در نقل‌و انتقالات پول‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. البته این در شرایطی است که ایران و البته بسیاری از شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی آن در لیست تحریم‎ها قرار دارند؛ بنابرای از این سو نیز به راحتی نمی‎توانیم نقل و انتقالات پول داشته باشیم.
    بهرامن افزود: با توجه به مشکلاتی که در محیط‌های کارگری نیز وجود دارد، مدیریت شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه اگر به خوبی مدیریت نشود، آثار نامطلوبی برجای می‌گذارد که غیرقابل جبران خواهد بود. مدیران در شریط کنونی باید آمادگی بالایی داشته باشند تا با امن کردن فضا از نظر امنیتی و بهداشتی، مانع از رسوخ این ویروس در محیط‌های کاری شوند. همچنین باتوجه به اینکه محیط‌های کارگری بخش معدن در مناطق کوهستانی قرار گرفته‌اند، بایستی در رابطه با تغذیه این محیط‌ها دقت لازم صورت گیرد. این موضوع یکی از فاکتورهای مهم این بخش است و نمی‌توان رستوران‌ها و آشپزخانه‌های معدنی را به دلیل ساعت‌های بالای کاری تعطیل کرد؛ در غیراینصورت کارگران با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
    رییس خانه معدن ایران تاکید کرد: درشرایط فعلی واحدهای بزرگ با این مشکل روبه‌رو شده‌اند؛ چراکه برای تامین خوراک و مواد اولیه کارگران باید دقت‌های کامل از هر نظر را داشته باشند. این موارد، بحث‌های مدیریتی را از حالت عادی خارج و به صورت بحرانی تبدیل کرده است. این‌ها از جمله مواردی است که چندان مشهود نیست اما جامعه تخصصی آن را کامل درک کرده است. از متولیان این بخش انتظار می‌رود که همراه بخش معدن و محیط‌های کارگری دراین دوره زمانی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر