دوران طلا به سرآمد/ نوبت مس شد

عصر معدن- شرکت کپیتال اکونومیکس در گزارش جدیدی اعلام کرد دوران طلا در نزدیکی مرز ۱۵۰۰ دلار در هر اونس به سرآمده و انتظار می‌رود این فلز ارزشمند در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۵۰ دلار و در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۵۰ دلار سقوط کند.;

دوران طلا به سرآمد/ نوبت مس شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در شرکت کپیتال اکونومیکس گفت: روند صعودی طلا به پایان رسیده است. ما برای سال 2020 قیمت هر اونس طلا را 1350 دلار و نقره را 15 دلار پیش بینی می‌کنیم که کمتر از حدود 1490 دلار برای طلا و 17 دلار و 40 سنت برای نقره در برآورد قبلی است.

    دورنمای کوتاه مدت برای طلا اندکی روشنتر شده و انتظار می‌رود این فلز سال 2019 را در 1500 دلار به پایان ببرد اما از ابتدای سال میلادی آینده قیمت طلا شروع به پایین رفتن می‌کند.

    به گفته اقتصاددان کپیتال اکونومیکس، قیمت طلا در طول سال 2019 از ابهامات اقتصادی که با تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا تشدید شد، سود برد. اما از این پس که بانک مرکزی آمریکا مواضع خود برای تسهیل سیاست پولی را تعدیل می‌کند و بهبود رشد اقتصادی، تقاضای مصرفی برای طلا را تضعیف می‌کند، سرمایه‌گذاران علاقه خود به طلا را از دست خواهند داد.

    در گزارش کپیتال اکونومیکس آمده است: بازارها همچنان انتظار دارند کاهش بی شمار نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا انجام گیرد. در این بین تثبیت بازده اوراق قرضه دولتی در خارج از آمریکا باید روند افزایش سطح بازده منفی اوراق قرضه را متوقف کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را کمتر کند. انتظار می‌رود رشد اقتصاد جهانی در طول سال 2020 بهبود پیدا کند و ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کند.

    بهبود رشد اقتصاد جهانی برای تقویت تقاضای فیزیکی برای طلا کافی نخواهد بود زیرا این فلز ارزشمند در چین و هند بسیار گران است. افزایش اخیر تعرفه واردات فلزات ارزشمند در هند نیز مانع بیشتری برای تقاضای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، کپیتال اکونومیکس پیش‌بینی کرده که ستاره عملکرد مثبت در سال میلادی آینده از میان فلزات ارزشمند نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود قیمت مس روند افزایشی پیدا کند. تقاضا برای مس نشان می‌دهد که همچنان روند مصرف از عرضه بالاتر مانده است. رشد عرضه معدنی در سال 2019 کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا در سال 2020 ضعیف می ماند در حالی که تقاضا برای این فلز سرخ به تدریج رشد می‌کند.

    کپیتال اکونومیکس پیش‌بینی کرد قیمت هر تن مس تا پایان سال میلادی آینده به 6800 دلار افزایش پیدا خواهد کرد و تا پایان سال 2021 به 7500 دلار و تا پایان سال 2025 به حدود 10000 دلار می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر