مدیر اکتشافات ایمیدرو:

ایمیدرو تعامل خوبی با سازمان انرژی اتمی دارد

عصر معدن- مدیر اکتشافات ایمیدرو گفت: کارگروه تعامل در وزارتخانه صمت با محیط زیست، انرژی اتمی و منابع طبیعی ایجاد کرده و ما هم در ادامه این کار، جلسات سازنده ای برگزار کردیم.;

ایمیدرو تعامل خوبی با سازمان انرژی اتمی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، علی اصغرزاده  در نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، اظهار کرد: ایمیدرو در 25 استان کشور کار کرده و 56 پهنه به وسعت  305هزار کیلومتر مربع بوده است‌ که از این میزان 240هزار کیلومترش آزاد شده و حدود 66 هزارکیلومتر آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

    وی تصریح کرد: دلایل تاخیر در فعالیت پهنه ها عدم گرفتن مجوزها بوده است.

    اصغر زاده ادامه داد: کارگروه تعامل در وزارتخانه صمت با محیط زیست، انرژی اتمی و منابع طبیعی ایجاد کرده و ما هم در ادامه این کار، جلسات سازنده ای برگزار کردیم و با کارگروه های محیط زیست به روش های جبرانی برسیم.

    به گفته وی، ایمیدرو در تلاش است بتواند به تعامل سازمان ها با وزارت خانه کمک کند. برای مثال تعامل ایمیدرو با انرژی اتمی خیلی زیاد شده است. به این شکل که ایمیدرو توانسته موافقت مشروط این سازمان را بگیرد و گام به گام فعالیت در محدوده هایی که فعالیت متوقف شده بود را انجام دهد.

    اصغرزاده بیان کرد: ایمیدرو در گام اول بالغ بر دو سوم کار خود را انجام داده و 15 تا بلوک را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

    وی گفت: سال آینده یک محدوده طلا (سیاه جنگل)  در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بعد از گرفتن گواهی کشف به بخش خصوصی واگذار می‌شود. همچنین  روی سیستم اکتشافی نیز عامل سوم به عنوان ناظر خواهیم گذاشت و تلاش بر این است صحت کار را بالا ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر