شمش آهن و فولاد بیشترین کالای صادراتی ایران به عربستان

عصر معدن- داده‌های گمرک نشان می‌دهد، در یکسال گذشته ایران فقط ۸ گروه کالا به عربستان سعودی صادر شده که شمش آهن و فولاد با سهم ۹۶ درصدی از کل ارزش صادرات عمده کالای صادرات کشورمان به عربستان بوده است.;

شمش آهن و فولاد بیشترین کالای صادراتی ایران به عربستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، بر اساس گزارش  گمرک، صادرات بدون نفت خام ایران به عربستان در سال 1401 با افزایش 434 برابری نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. افزایش صادرات درحالی صورت گرفته که واردات صفر بوده است. در 4 ماه 1402، نیز صادرات ایران به عربستان 5.9 هزار دلار بوده و همانند سال 1401، واردات از این کشور صفر گزارش شده است.

    ایران در کل 8 گروه کالا را صادر کرده که عمده آن  شمش از آهن و فولاد است. در واقع در سال 1401 به رغم افزایش 343 برابری ارزش صادرات نسب به سال 1400، صادرات ایران به عربستان از تنوع بالایی برخوردار نبوده و «شمش از آهن و فولاد» با سهمی 96 درصدی از کل ارزش صادرات عمده کالای صادراتی ایران به عربستان بوده است.

    در این گزارش آمده، بعد از شمش بدنه برای کامیون، کامیونت و کشنده جاده‌ای در رتبه دوم قرار دارد. انگور بی دانه و هیدرواکسیدسدیم هم هر دو به طور یکسان 0.13 میلیون دلار در صادرات به عربستان سهم داشتند. 

    دانه‌های ریز کروی از شیشه و کاشی و چهارگوش و لوح سرامیکی هم به طور یکسان ارزش 0.0003 میلیون دلاری داشتند. در نهایت کد تعرفه سایر سنگ مرمر، تراورین و ... آخرین گروه کالایی که ایران به عربستان صادر کرده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر