مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد

افزایش ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ارزش بازار مس در بورس در آغاز سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان بود و هم‌اکنون با رشد سهام مس ارزش آن به بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.;

افزایش ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، اردشیر سعد‌محمدی با بیان این مطلب گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس به 400 هزار تن ارتقا پیدا خواهد کرد که 280 هزار تن در مجتمع مس سرچشمه و 120 هزار تن در خاتون‌آباد خواهد بود.

    وی افزود: در دهه مبارک فجر نیز به میزان 4500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب 150 میلیون یورو برای افزایش ظرفیت ذوب مس به 120 هزار تن، 110 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در بخش اسیدسولفوریک، 40 میلیون یورو در بخش اکسیژن و 10 میلیون یورو هم در بخش انبار ذخیره کنسانتره در منطقه خاتون‌آباد افتتاح خواهیم کرد.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که تأثیرات عملکرد خوب تولید و فروش شرکت مس به‌رغم کاهش جهانی قیمت مس در بازار سرمایه نمود پیدا کرده است و منجر به اقبال سهامداران به سهام شرکت مس در بورس شده است، گفت: میزان ارزش سهام مس در بورس در شب عید امسال 385 تومان بود و هم‌اکنون به بیش از به 610 تومان افزایش یافت که این نشان‌دهنده نگاه بازار بورس به مس است.
    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های توسعه‌ای، گردش مالی مس را ارتقا جدی بدهیم. در دره آلو در سال 1399 کارخانه کنسانتره به بهره‌برداری خواهد رسید و نیمه اول سال 1400 هم کارخانه کنستانتره دره زار افتتاح خواهد شد و این اتفاقات یک گردش مالی مناسب و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که در بحث اکتشاف در سرچشمه اکتشافات جدیدی در ذخایر معدنی صورت‌گرفته است گفت: علاوه بر این، در مناطق دَلفارد رضی‌آباد، سرمشک، کرور، باغ خشک و سریدون پتانسیل معدنی در حال اکتشاف می‌باشد و در منطقه میدوک هم اتفاقات خوبی در بحث اکتشافات مس رقم خواهد خورد.
    سعدمحمدی با بیان اینکه در ماه جاری میزان فروش مس از تولید این کالا بیشتر بوده است، عنوان کرد: به عبارتی فروش مس 7 هزارتن بیشتر از تولید آن بوده است و امیدواریم در سال آینده تولید مس را به جایی برسانیم که برای اولین بار در تاریخ تولید مس، از 300 هزار تن عبور کند و سرفصل جدیدی برای شرکت مس باز کنیم.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که امروز بحث جنگ اقتصادی را داریم و در جبهه اقتصاد مقاومتی هستیم اظهار داشت: همه موظفیم فضای مناسب تولید را ایجاد کنیم و در این راستا قدم‌های مؤثری برداریم که به اقتصاد ملی و استان و اقتصاد مس کمک کنیم؛ لذا اولین بحث رعایت آرامش و نظم است؛ هر مجموعه‌ای که آرامش نداشته باشد امکان موفقیت آن به‌شدت کاهش می‌یابد.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در سیستم مالی سیستم های سنتی مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم برای شفاف‌سازی سیستم مالی، دو هفته پیش نرم‌افزاری راه‌اندازی کردیم و خوشبختانه پرسنل متخصص سرچشمه، سونگون و ... برنامه داخلی را در این رابطه نوشته‌اند و امیدواریم در همه زمینه‌ها سیستم مالی به روز و اتوماتیک و یکپارچه شود تا بتواند برای میزان فروش، قیمت تمام‌شده کنستانتره، صادرات، قیمت جهانی و ... اسناد مالی را به‌صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.
    سعدمحمدی در ادامه گفت: خوشحالم که در هفته گذشته با آوردن 25 پزشک متخصص در بخش‌های مختلف دندانپزشک، متخصص قلب، چشم و ریه؛ 5 روز اهالی منطقه شهربابک را به‌صورت کاملاً رایگان درمان کردند در رفسنجان و منطقه جنوب استان هم به‌زودی این طرح اجرایی خواهد شد؛ تولید مس هدف ما نیست این یک نعمت خدادادی برای منطقه و ابزاری برای خدمت به مردم و اقتصاد کشور است.
    وی تأکید کرد: همه باید با تمام وجود و با مشت گره‌کرده تلاش کنیم و کوچک‌ترین فرصت را از یاد نبریم  تا بتوانیم پیش خود و خدای خود احساس آرامش داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر