۸۴ نیروگاه زغالسنگ آلمان در لیست تعطیلی؛ هدف حفظ کره زمین است

عصر معدن- آلمان ۸۴ نیروگاه که با ،‌ برق تولید می کند را با هدف نجات کره زمین تعطیل می کند. ۴۰درصد از برق تولیدی این کشور با استفاده از زغالسنگ تامین می شود.;

۸۴ نیروگاه زغالسنگ آلمان در لیست تعطیلی؛ هدف حفظ کره زمین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، به نقل از وب سایت Livekindly آلمان به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زغالسنگ جهان 84 نیروگاه زغالسنگ را به منظور نجات کره زمین تعطیل می کند. در اوایل سال 2019 میلادی این کشور طی اطلاعیه ای تلاش خود را برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گاز دی اکسیدکربن عنوان کرد.

    در اوایل سال جاری میلادی حدود 40 درصد از برق آلمان به وسیله زغالسنگ تولید می شد. آلمان انرژی های پاک و تجدیدپذیر را با استفاده از نور خورشید و باد جایگزین زغالسنگ می کند و از سال 2038 وابسته به انرژی های تجدیدپذیر خواهد شد.

    زغالسنگ بزرگترین بخش اقتصادی اتحادیه اروپا است و در این بین آلمان بیشترین سهم را در اختیار دارد ومسئول انتشار یک سوم از گاز دی اکسید کربن ناشی از تولید برق است. آلمان حدود نیمی از برق مورد نیاز اتحادیه اروپا را از زغالسنگ قهوه ای تولید می کند. زغالسنگ قهوه ای نسبت به دیگر انواع زغالسنگ میزان بیشتری گاز دی اکسید کربن تولید می کند.

    کشورهای مصرف کننده زغال سنگ به دلیل تاثیر سوخت ها ی فسیلی بر کره زمین تمایل به جایگزینی آنها دارند.

    در این مدت از سال 2019 میلادی، تولید زغالسنگ آلمان حدود یک پنجم کاهش یافته است و غالبا انرژی های تجدید پذیر نورخورشید و باد جایگزین آن شده است. تا سال 2040 میلادی انرژی های تجدیدپذیر 65 تا 80 درصد برق آلمان را تولید خواهند کرد.

    آلمان در نظر دارد بیش از 45 میلیون دلار برای کاهش خسارت ها در مناطق تولیدکننده زغال سنگ صرف کند اما برخی بر این باورند که روند کار کند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر