قیمت طلا رکورد زد

عصر معدن- در هفته گذشته، ‌بهای فلزات گرانبها به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته صعود کرد.;

قیمت طلا رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، برخی تحلیلگران بر این باورند رکوردزنی جدید قیمت طلا، تازه آغاز روند صعودی این فلز گرانبهاست زیرا سرمایه‌گذاران در حال تغییر انتظارات خود از نرخ‌های بهره آمریکا هستند.

    بهای هر اونس طلا در معاملات جمعه گذشته پس از صعود به رکورد بالای یک هزار و 400 دلار مقداری عقب نشینی کرد اما بازارهای جهانی همچنان با بزرگترین رشد هفتگی قیمت‌ها در بیش از سه سال گذشته روبرو شدند.

    بهای هر اونس طلا در روز جمعه هفته گذشته در بازارهای جهانی با 6 دهم درصد افزایش به یک هزار و 396 دلار و 34 سنت رسید.

    این در حالی است که بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 0.2 درصد افزایش، در یک هزار و 400 دلار و 10 سنت بسته شد.

    به نوشته سایت خبری کیتکونیوز، شماری از تحلیلگران نسبت به افزایش بهای جهانی طلا تا پایان سال 2019 خوش‌بین هستند.

    این در حالی است که به باور شمار دیگری از تحلیلگران و مفسران اقتصادی این روند صعودی ضعیف خواهد بود.

    بنابر پیش‌بینی برخی تحلیلگران، بازارها تا پایان هفته رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش خواهند گرفت چرا که معامله گران در آستانه برگزاری نشست گروه 20 غیرمنطقی عمل نخواهند کرد.

    در حال حاضر به رغم روند رو به رشد طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا و انواع سکه در بازارهای داخلی به دلیل افت قیمت دلار کاهش یافته است.

    بر این اساس، نرخ هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز شنبه (اول تیر 98) به قیمت چهار میلیون و 670 هزار تومان به فروش رسید.

    همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار، 432 هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و 875 هزار تومان به فروش رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر