مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو به «عصر معدن» گفت:

جهش قیمت آلومینیوم با تحریم روسال

عصر معدن- روسال دومین تولیدکننده آلومینیوم در جهان نیز به فهرست تحریم ها اضافه شد. این در حالی است که روسال در آخرین رده بندی که برای شرکت های تولید کننده آلومینیوم در جهان در نظر گرفته شده جایگاه قابل قبولی داشته و توانسته نقش بسزایی در اقتصاد کشور روسیه داشته است.;

جهش قیمت آلومینیوم با تحریم روسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حال که این شرکت در فهرست تحریم ها قرار گرفته در روزهای اخیر شاهد این مهم بودیم که قیمت شمش آلومینیم در بازار با رشد 2/2 درصدی همراه شده و به 2061دلار رسید‌ همچنین سهام روسال دومین تولیدکننده شمش آلومینیم دنیا نیز 12درصد سقوط کرده است.
    امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو نیز در این باره به «عصر معدن» گفته است: تحریم شرکت روسال دومین تولیدکننده آلومینیوم جهان و تغییراتی که این امر می تواند بر بازار جهانی را داشته باشد می توان با نگاهی بر تجربه مشابه کشورمان ایران در زمان تحریم ها متوجه شد. چرا که در دوران تحریم، بانک ها از همکاری با شرکت تحریم شده خودداری می کنند و در نهایت این امر موجب می شود تا فروش محصولاتشان کاهش یابد.
    وی در ادامه افزود: اکنون اروپا و امریکا به عنوان مصرف کنندگان آلومینیوم هستند و در مقابل چین و خاور میانه نیز، نیازشان به آلومینیوم را خودشان تولید می کنند. حال با تحریم روسال از سوی امریکا، خرید آلومینیوم از سوی امریکا از این شرکت متوقف خواهد شد و اروپا نیز به تبع ممکن است به دلیل تحریمی که امریکا وضع کرده نسبت به خرید محصول از روسال تردید کند.
    به گفته مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو، تمام این اتفاقات باعث می شود تا عرضه آلومینیوم در بازار جهانی کم شود و ما با کمبود عرضه مواجه شویم. در نتیجه این اتفاق باعث می شود تا قیمتها افزایش پیدا کند کما اینکه اکنون این اتفاق نیز رخ داده است.
    وی افزود: محدود شدن فعالیت این شرکت باعث می شود تا کسری عرضه در بازار جهانی به وجود آید تا با جهش قیمت روبرو شویم. در این میان ایران نیز می تواند از این افزایش قیمت استفاده کرده و محصولات خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند و بازار فروش خود را گسترش دهد.
    گفته می شود شرکت روسال روسیه 72هزار نفر کارمند دارد و با تولید سالانه 153/4آلومینیوم داشته است. در این میان این شرکت که 11 درصد آلومینیوم و 13 درصد آلومینای جهان را تولید می کند از ادغام 2شرکت روسی Rusal و Sual و همچنین شرکت Glencore (فقط بخش آلومینای گلنگور) در مارس 2007 تاسیس شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر