اکبریان مطرح کرد:

کارگروه احیای معادن انجمن سنگ آهن ، رنگ و بوی دولتی ندارد

عصر معدن- رییس انجمن سنگ آهن ایران درباره احیای معادن کوچک مقیاس و متوسط گفت: انجمن سنگ آهن کارگروهی به نام کارگروه حمایت و همکاری برای احیای معادن کوچک و متوسط ایجاد کرده که در ارتباط مستقیم با شورای همکاری احیای معادن کوچک و متوسطی است که سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ایجاد شده است.;

کارگروه احیای معادن انجمن سنگ آهن ، رنگ و بوی دولتی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶:۰۰

    مهرداد اکبریان در گفت و گو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: نماینده انجمن سنگ آهن ایران نیز عضو این شوراست و اطلاعات و داده هایی که ما از این شورا بدست می‌آوریم در نهایت قابل طرح بوده و به نتیجه نهایی می‌رسد. این حرکت خوبی برای احیای معادن کوچک و متوسط است.
    وی ادامه داد: زمانیکه طرح احیای معادن کوچک و متوسط آغاز شد، برای برخی از دوستان دلیل انجام این حرکت مشخص نبود.
    وی افزود: با اینکه روی کاغذ و آمار معادن بسیاری داریم که بهره بر‌دار و مکتشف برای آنها وجود دارند و به عنوان معادن فعال به شمار می‌آیند اما در عمل بسیاری از آنها راکد هستند یا هیچ وقت به ظرفیت اسمی خود نمی رسند. در این میان کارگروه ما به عرصه واقعی معادن ورود و مشکلات آنها را بررسی می‌کند؛ مسائلی همچون نقدینگی، فناوری، عدم نداشتن اطلاعات بازار،  نداشتن نیروی کارآمد و ارتباط با سرمایه‌گذاران، همچنین مشکلات قانونی و بروکراسی سبب شده تا این افراد نتوانند فعالیت خود را ادامه دهند. در این میان این کارگروه ما با بررسی این موارد سعی می کند مشکلات را برطرف کند و ادامه راه دهند.
    اکبریان گفت: اکنون به خراسان، زنجان و هرمزگان رفته ایم و از معادن این استان ها بازدید کرده ایم. استان‌های دیگری همچون یزد و کردستان نیز که بیشترین معادن سنگ آهن در کشور را دارند،  می‌توانند در ادامه این طرح از سوی کارگروه ما مورد بررسی قرار گیرند. اکنون ما اطلاعات کافی از معادن استان را داریم و آن را در اختیار کسانی که آمادگی همکاری با شورا را دارند قرار دادیم.
    وی افزود: تا کنون با چندین شرکت مذاکره کرده و قراردادهایی نیز منعقد شده و به نظر می رسد همکاری احیای معادن کوچک و متوسط در سال 98، خود را نشان خواهد داد.
    رییس انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: بخش خصوصی نیز از طرح احیای معادن استقبال کرده است. از طرفی ما باید به معدنداران بگوییم که قصد این شورا گرفتن امتیاز از آنها نیست و ما سعی کردیم کمترین رنگ و بوی دولتی را در این شورا داشته باشیم. در واقع همکاری ما با این افراد به این شکل است که با بررسی مشکلاتشان بتوانیم راه را برای ادامه فعالیتشان فراهم کنیم و با معرفی سرمایه گذار جدید زمینه کار برایشان فراهم کنیم.
    وی افزود: در این زمینه جا دارد که از مهندس جعفری مدیرعامل ایمپاسکو تشکر کنم که فارغ از مسئولیت های دولتی همکاری بسیار خوبی با شورا دارند و حتی برخی از هزینه های کارشناسی را تقبل کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر