ژاپن و کره‌جنوبی به‌دنبال جایگزینی زغال‌سنگ روسیه

عصر معدن- مصرف کنندگان زغال‌سنگ ژاپن و کره‌جنوبی واردات روسیه را کاهش داده‌اند و به دنبال جایگزین هستند.;

ژاپن و کره‌جنوبی به‌دنبال جایگزینی زغال‌سنگ روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، تحلیلگران و مقامات اظهار کردند که حداقل دو شرکت در ژاپن و کره‌جنوبی واردات زغال‌سنگ روسیه را در ماه‌های اخیر متوقف کرده‌اند و سایرین نیز ممکن است مجبور به پیروی از این اقدام شوند و در صورت گسترش تحریم‌ها به تلاش برای یافتن منابع جدید بپیوندند.

    این دو کشور، حدود یک پنجم صادرات زغال‌سنگ روسیه را به خود اختصاص می‌دهند که بزرگ‌ترین مشتری آن، پس از چین است و اگر اتحادیه اروپا پیشنهاد توقف استفاده از زغال‌سنگ روسیه را دنبال کند، احتمالا برای اقدامات مشابه با فشار مواجه خواهند شد که رقابت برای عرضه محدود جایگزین را تشدید خواهد کرد.

    ویوک دار، تحلیلگر گفت: ممنوعیت اتحادیه اروپا احتمالا واردکنندگان در اتحادیه اروپا، ژاپن و کره‌جنوبی را مجبور خواهد کرد که وابستگی خود به زغال‌سنگ حرارتی و کک‌سازی روسیه را کاهش دهند.

    به گفته دو منبع صنعتی، خارج از بخش انرژی، سیمان‌سازان کره‌جنوبی که حدود سه چهارم زغال سنگ قیر خود را از روسیه وارد می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند زیرا برای تامین منابع جایگزین تلاش می‌کنند.

    یکی از منابع گفت: ما از اواخر سال گذشته با افزایش قیمت زغال‌سنگ دست به گریبان بودیم اما اکنون بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که واردات زغال‌سنگ از روسیه به طور کامل متوقف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر