هفت ماهه ۹۹؛

فولاد سازان بزرگ ۱۳.۱ میلیون تن شمش تولید کردند

عصر معدن- هفت ماهه امسال شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی ۱۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۳۷ تن شمش فولادی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هشت درصدی تحقق یافت.;

فولاد سازان بزرگ ۱۳.۱ میلیون تن شمش تولید کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، فولاد آلیاژی، میدکو، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، فولاد ارفع، بناب و جهان فولاد، در مهرماه امسال در مجموع یک میلیون و 921 هزار و 616 تن شمش فولاد توسط این شرکت‌ها تولید شد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال 12 درصد افزایش بازدهی دارد.

    بررسی عملکرد واحد های فولادی یاد شده گویای آن است که در هفت ماهه امسال بیشترین رشد عملکرد مربوط به فولاد بردسیر با 145 درصد بود و در مهرماه نیز بالاترین بازدهی مربوط به گروه ملی صنعتی فولاد با افزایش 273 درصدی نسبت به ماه مشابه پارسال رقم خورد.

    تولیدات فولادی به سطح 8.4 میلیون تن رسید

    تولید محصولات فولادی در واحدهای بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در هفت ماهه امسال به هشت میلیون و 439 هزار و 311 تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چهار درصدی داشته است.

    ضمن اینکه در مهرماه 99 مجموع تولیدات واحدهای فولادی مورد بررسی برابر با یک میلیون و 173 هزار و 395 تن بود که در مقایسه با ماه مشابه سال 98 افزایش 9 درصدی را ثبت کرد.

    بیشترین رشد تولیدات در هفت ماهه امسال در بین واحدهای مزبور مربوط به ذوب آهن اصفهان با 259 درصد نسبت به دوره مشابه در سال 98 ثبت شد، در عین حال در مهرماه 99 نیز جهان فولاد سیرجان به رشد 438 رقمی تولید نسبت به مهر 98 رسید.

    به گزارش ایرنا، امسال با توجه به دستیابی به ظرفیت حدود 40 میلیون تنی، انتظار می‌رود میزان تولید فولاد به حدود 30 میلیون تن برسد، ضمن اینکه سال گذشته با تولید 27.2 میلیون تن، نزدیک به 12 میلیون تن صادرات محقق شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر