یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن صنایع نصب شده، در پایین دست مس

عصر معدن- مدیر طرح توسعه صنایع پایین دست مس سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خبرداد: ایران، یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن صنایع نصب شده در پایین دست مس دارد.;

یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن صنایع نصب شده، در پایین دست مس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، علی رستمی گفت: از مجموع یک میلیون و 800 هزار تن صنایع نصب شده در پایین دست مس، 150 هزارتن فعال هستند.

    وی توسعه و رونق صنایع پایین دست مس را، هدف ایجاد دفتر طرح توسعه صنایع پایین دست مس در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) دانست و از ایجاد شهرک های تخصصی صنایع پایین دست مس در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.

    مدیر طرح توسعه صنایع پایین دست مس همچنین از رونمایی از بسته طرح های توسعه این صنعت در روزهای آینده خبر داد. طرحی که بنا بود با حضور رئیس جمهور شهید از آن رو نمایی شود.

    علی رستمی به ذخایر غنی معدنی ایران در مس نیز اشاره کرد و گفت: ایران با اکتشاف تنها 7 درصد از ذخایر مس در جایگاهی پنجمی دنیا قرار دارد و این یعنی ظرفیت‌های ما در تولید و صنایع پایین دست مس بسیار قابل توجه است و این عقب ماندگی‌ها باید جبران شود.

    مجری طرح توسعه صنایع پایین دست مس افزود: تجارت جهانی صنایع پایین دست مس در دنیا 500 هزار دلار است و سهم ایران از این تجارت جهانی با همه ذخایر ارزشمند مسی که دارد، یک و نیم میلیارد دلار است.

    وی در ادامه همچنین افزود: کشور ترکیه تنها 50 هزار تن کاتد تولید می‌کند، اما با واردات 550 هزار تنی، بیش از 650 هزار تن صادرات صنایع پایین دست مس دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار