پسماندهای "روی" زنجان تا پایان سال به مکان جدید منتقل می‌شود

عصر معدن- پسماندهای روی زنجان تا پایان امسال به مکان جدید منتقل می شود، زیرا جابجایی پسماندها به نفع مردم بوده و تبعات محیط زیستی را کاهش می‌دهد.;

پسماندهای "روی" زنجان تا پایان سال به مکان جدید منتقل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، استاندار زنجان گفت: برای عملیاتی شدن مصوبات و حل مسائل باید به طور میدانی در صحنه حاضر باشیم و در این راستا برای بررسی مشکلات معادن فعال استان و تلاش برای رفع موانع آن در نخستین فرصت از این مکان‌ها بازدید خواهیم کرد.

    فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست شورای معادن استان زنجان افزود: باید حقوق روستاییان ساکن حاشیه معادن رعایت شود، بهره برداران 48 معدن استان که از راه روستایی برای حمل مواد معدنی خود استفاده می‌کنند، باید مشارکت قابل قبولی در ساخت و ترمیم راه روستایی داشته باشند.

    وی اظهار داشت: با نظارت و اجرای صحیح قانون بر استحصال مواد معدنی طوری اقدام شود که روی زندگی مردم منطقه تأثیر منفی نداشته باشد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در نیز در این نشست گفت: از 33 معدن دارای پروانه 135 معدن فعال بوده و در حال برداشت مواد معدنی هستند.

    ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: از این تعداد معدن دارای پروانه 310 معدن با ملکیت افراد حقیقی اداره می‌شود و مابقی متعلق به افراد حقوقی است.

    وی خاطرنشان کرد: تا کنون پروانه 65 معدن باتصویب این شورا صلب صلاحیت شده و نمی‌توانند در این معادن فعالیتی داشته باشند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: میزان ذخایر معدنی که تا کنون در سطح استان شناسایی شده است 610 میلیون تن تخمین زده می‌شود.

    فغفوری یادآور شد: سال گذشته برداشت بهره برداران از معادن استان 5میلیون و 300 هزار تن بوده است، همچنین بیشتر ذخایر معادن استان آلونیت، گرانیت، گچ، سرب و روی، آهن، سلیس، بر ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر