رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

معادن ضامن تامین بازار تایرهای سنگین تولید زابل

پایداری مرزها در گرو ایجاد امید و اشتغال درساکنین مناطق مرزی

عصر معدن- وجیه اله جعفری در نشست بررسی طرح احداث کارخانه تولید ۲۷ هزار تنی تایر خودرو سنگین در زابل، وجود معادن در این مناطق را ضامن تامین آینده و بازار تایرهای تولیدی دانست.;

معادن ضامن تامین بازار تایرهای سنگین تولید زابل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه اله جعفری، رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل ایدرو، محمدعلی شیرازی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سید محمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویر تایر و جمعی از معاونان و مدیران ایمیدرو، وجود معادن در مناطق جنوب و شرقی کشور را ضامن تامین آینده و بازار تایرهای تولیدی در طرح احداث کارخانه تولید 27 هزار تنی تایر خودرو سنگین در زابل دانست.
    وی یادآور شد: پایداری مرزها در گرو ایجاد امید و اشتغال در ساکنان مناطق مرزی است. بنابراین ایجاد طرح هایی همچون کارخانه 27هزارتنی تایرهای سنگین در زابل می تواند موجب اشتغال و ایجاد امید در ساکنان این منطقه کم برخوردار شود.
    جعفری گفت: از آنجا که اولویت رییس جمهور در تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق کم برخوردار است، سهیم شدن شرکت های معدنی ذی نفع می تواند موجب تسریع اجرای آن شود.
    صالحی نیا رییس هیات عامل ایدرو نیز در این نشست ضمن ارائه تاریخچه ای از طرح مذکور گفت: اجرای این طرح اشتغالزایی مستقیم 670 نفر را در پی خواهد داشت. در حال حاضر نیز پیشرفت فیزیکی 7 درصدی طرح را شاهد هستیم.
    همچنین شیرازی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، به بررسی مشوق ها، تسهیلات و زیرساخت های مورد نیاز برای انجام و تسریع در اجرای طرح پرداخت.
    زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر، نیز مشکلات و موانعی همچون موقعیت مکانی طرح و کمبود نیروی انسانی متخصص در منطقه را مطرح کرد.
    اقدامات فیزیکی انجام شده، برنامه زمان بندی برای بهره برداری در پایان سال 1402، مدل های همکاری و مشارکت، مدل تامین مالی و وظایف ایدرو و ایمیدرو در این طرح از جمله موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.
    همچنین مقرر شد، طی روزهای آتی، تفاهم نامه جدید با حضور سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان تنظیم تا موجب تسریع اجرای طرح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر