بیش از ۷۵ درصد برنامه تولید شمش فولاد محقق شد

عصر معدن- بررسی آمار عملکرد فولاد سازان کشوردر دوره ۹ ماهه امسال ( منتهی به اذر) گویای تولید شمش فولاد به میزان ۱۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن است که بالغ بر ۷۵.۵ درصد برنامه پیش بینی تولید ۲۶ میلیون تنی را نشان می دهد.;

بیش از ۷۵ درصد برنامه تولید شمش فولاد محقق شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از رشد پنج درصدی تولید شمش فولادی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال که 18 میلیون و 709 هزار تن بود، خبر می دهد.

    رشد 11 درصدی بیلت و بلوم

    آمار 9 ماهه امسال نشان دهنده تولید 11 میلیون و 600 هزار تن بیلت و بلوم دارد و در مقایسه با 10 میلیون و 470 هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته، افزایش 11 درصدی دارد.

    سهم بیلت و بلوم از مجموع شمش فولادی در دوره این گزارش سهم 59 درصدی را نشان می دهد.

    تولید بیش از هشت میلیون تن شمش اسلب

    جداول مورد بررسی انجمن یاد شده حاکی از آن است در دوره این گزارش، هشت میلیون و 48 هزارتن شمش اسلب تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افت دو درصدی دارد.

    میزان تولید اسلب در 9 ماهه پارسال ( منتهی به اذر) هشت میلیون و 239 هزار تن ثبت شده بود.

    تولیدات فولادی

    آمار تولیدات فولادی ( مقاطع طویل و تخت) در مجموع 15 میلیون و 160 هزار تن را نشان می دهد که در مقایسه با 14 میلیون و 135 هزارتن در مدت 9 ماهه پارسال ( منتهی به آذر) افزایش هفت درصدی داشت.

    سهم مقاطع طویل فولادی هفت میلیون و 629 هزار تن ثبت شد و مقاطع تخت فولادی هم هفت میلیون و 531 هزار تن را نشان می دهد.

    عملکرد مقاطع طویل فولادی ( تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) نسبت به دوره 9 ماهه 97 که 6 میلیون و 933 هزار تن بود، رشد 10 درصدی دارد.

    همچنین تولید مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوششدار) نیز نسبت به 9 ماهه ابتدایی پارسال که هفت میلیون و 202 هزار تن بود، رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

    میلگرد با سهم 81 درصدی

    مرور آمارهای مقاطع تولیدی در بخش طویل گویای آن است که در 9 ماهه امسال 6 میلیون و 186 هزار تن میلگرد تولید شد که در بخش مقاطع طویل سهم 81 درصدی را به خود اختصاص داد.

    عملکرد 9 ماهه 98 نسبت به تولید پنج میلیون و 653 هزار تن میلگرد در دوره مشابه پارسال گویای رشد 9 درصدی است.

    تیرآهن و سایر مقاطع 1.4 میلیون تن

    جداول مورد بررسی انجمن مزبور حاکی است که در دوره مورد بررسی میزان تولید تیرآهن و سایر مقاطع در مجموع یک میلیون و 443 هزار تن ثبت شد که سهم تیرآهن 10.7 درصد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم به 621 هزار تن رسید.

    میزان تولید تیرآهن در 9 ماهه امسال 822 هزار تن شد که درمقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش 14 درصدی دارد و در زمینه نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم شاهد رشد 11 درصدی هستیم، عملکرد دوره مشابه در سال 97 رقم 560 هزار تن را نشان می دهد.

    تولید 21.4 میلیون تن آهن اسفنجی

    بررسی آمار9ماهه امسال گویای تولید 21 میلیون و 433 هزار تن آهن اسفنجی است که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال گذشته رقم هشت درصدی را ثبت کرد.

    ایران در بین فولاد سازان جهان رتبه دوم تولید کنندگان آهن اسفنجی را بعد از هند به خود اختصاص داده است.

    میزان تولید آهن اسفنجی در9ماهه منتهی به آذر پارسال رقم 19 میلیون و 826 هزار تن را نشان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر