نگرانی "پاناسونیک" برای تامین کبالت ادامه دارد

عصر معدن- سازنده باتری Tesla's ، تامین‌کننده cobalt را در میان نگرانی از تحریم‌ها به حال تعلیق درآورد.;

نگرانی "پاناسونیک" برای تامین کبالت ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، پاناسونیک (6752.T) گفته است قادر به تعیین مقدار کبالت مورد استفاده در باتری آن برای خودروهای تسلا از کوبا نیست.در واقع این کشور تحت تحریم های ایالات متحده است و به دلیل نگرانی های خود، روابط خود را با عرضه کننده کانادایی متوقف کرده است.

    سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی، تامین‌کننده منحصر به فرد باتری ( TSLA )( O )، نظرات خود را در مورد اینکه آیا باتری‌ها حاوی کبالت کوبایی هستند، مطرح کرد که در ادامه می آید:

    دو منبع که با این مساله آشنا هستند، اظهار کردند بخشی از کبالت مورد استفاده  Panasonic  برای تولید باتری‌های تسلا، توسط شرکت بین‌المللی Sherritt  ) Corp  S.Tدر کوبا استخراج می‌شوند.
    این در حالی است که شرکت Panasonic گفته است که  قادر نیست بگوید تا چه اندازه از کوبا نیاز خود را تامین می کند . در واقع  به دلیل اختلاط منابع از طریق تامین کنندگان آن در چندین مرحله از فرآیندهای تولیدی، به بازار ایالات‌متحده رسیده‌است.

    یکی از سخنگویان گفت: " Panasonic تصمیم گرفته‌است  رابطه خود را با تامین‌کننده کانادا به حالت تعلیق درآورد. " او اضافه کرد که Panasonic برای باتری‌های مورد استفاده در مدل تسلا S و مدل X استفاده کرده‌ است، اما تنها بعد از فوریه امسال استفاده شده‌است.

    او گفت: "پاناسونیک از اداره کنترل دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد تفسیر خود از محدوده ممنوعیت ایالات متحده برای واردات کوبا، دستورالعمل هایی را دنبال کرده است.

    یک مقام خزانه‌داری ایالات‌متحده که نخواست نامش فاش شود گفت: خزانه‌داری در مورد تحقیقات بحث نمی‌کند.
    گفتنی است ایالات‌متحده آمریکا، پس از اینکه فیدل کاسترو کنترل اموال آمریکا را بیشاز 50 سال پیش ملی کرد ، تحریم‌هایی را علیه کوبا اعمال کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر