چهار ماهه ۹۸؛

تولید کنسانتره سنگ آهن از مرز ۱۵.۹ میلیون تن گذشت

عصر معدن- آمار شرکت های بزرگ معدنی در چهارماهه نخست امسال گویای تولید ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنسانتره است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی را ثبت کرد.;

تولید کنسانتره سنگ آهن از مرز ۱۵.۹ میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، برابر آمار مورد بررسی واحدهای معدنی مربوطه، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی ( وابسته به فولاد خوزستان) در چهارماهه ابتدایی امسال بالاترین رشد تولید با 92 درصد داشت، درحالی که صبا نور با افت 34 درصدی در این ارزیابی سهم شاخصی در کاهش تولید کنسانتره نسبت به چهارماهه نخست 97 به ثبت رساند.

    آمار شرکت‌های سنگ آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، میدکو، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن چادرملو ، سنگ آهن مرکزی و صبا نور در دوره چهار ماهه امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

    تولید 14.4 میلیون تنی گندله

    تولید گندله سنگ آهن هم در دوره این گزارش به رقم 14 میلیون و 403 هزار و 672 تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال یک درصد افت نشان می‌دهد.

    گندله تولیدی فولاد خراسان در مقایسه با چهار ماهه ابتدایی 97 رشد 70 درصدی داشت که بالاترین میزان بود، اما فولاد سنگان خراسان در بررسی چهار ماهه امسال با 44 درصد، بیشترین کاهش را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته داشت.

    واحدهای تولیدی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، میدکو، فولاد خراسان، چادرملو، گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان خراسان و صبا نور در این بررسی ملاک ارزیابی قرار گرفتند.

    دانه بندی سنگ آهن بیش از 1.6 میلیون تن

    براساس این بررسی تولید سنگ آهن دانه بندی در چهار ماهه نخست امسال برابر با یک میلیون و 662 هزار و 958 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 افت 37 درصدی داشت که سنگ آهن سنگان و سنگ آهن مرکزی با ترتیب با 71 و 56 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال این گزارش ، بیشترین تاثیر در افت تولید این دوره را داشتند.

    آمارهای سنگ آهن مرکزی، چادرملو، سنگان، میشدوان، مجتمع معادن سنگ آهن، فلات و صبا نور در زمینه سنگ آهن دانه بندی مورد بررسی قرار گرفتند و در عین حال در این بررسی سنگ آهن میشدوان فاقد آمار تولید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر