وزیر صنعت، معدن و تجارت:

جاجرم با آلومینا و آلومینیوم ، متحول می‌شود

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای ادارى و ستاد تسهیل و رونق تولید شهرستان هاى جاجرم و گرمه اظهار کرد: بنده چندین جلسه در خراسان شمالى بودم،و به واسطه پروژه جاجرم و لوله اسفراین در جریان مشکلات این شهرستان ها قرار دارم.;

جاجرم با آلومینا و آلومینیوم ، متحول می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رضا رحمانى با بیان این مطلب در ادامه گفت: آنهایی که امروز در حوزه تولید فعال هستند می دانند در جبهه فعالیت دارند و آگاهند که جنگ اقتصادى جدیدی که ١٤ ماه است که شروع شده به دنبال تعطیل کردن تولید بوده است.

    وی افزود: اکثر تحریم ها در حوزه تولید وضع شده و تحریم مالى نیز بیشتر بر تولید تاثیر دارد. آنها امید داشتند تا تولید ایران متوقف شود اما امروز بعد از ١٤ ماه خوشبختانه تولید در بسیارى از بخش ها افزایش یافته است همچنین میزان صادرات غیر نفتى در سه ماه امسال نسبت به سال گذشته ١درصد افزایش داشته است.

    رحمانی گفت: درواقع اجازه ندادیم میزان صادرات کاهش پیدا کند. البته در برخى جاها مشکلاتى وجود داشته است اما از جنس تحریم نیست مانند مالیات.
    وی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است تا اجازه ندهد فعالیت هاى ما اجرایی شود اما عدم تحقق این موضوع چند مورد است که یکی از آنها لطف الهی است. از سویی دیگر زمان تحریم مثل زمان جنگ است و ما استراتژى حمایت و حضور  مردم را اجرایی کردیم. در واقع مردم خود اجازه ندادند کار تعطیل شود.

    وی گفت: بنده متعجم  که على رغم حمایت نظام بانکى چرا ارائه تسهیلات جدى گرفته نمى شود. این ظلم در حق جوانان است. امروز مهم ترین کار تسهیل امور است که با انجام آن دیگر مشکلى نخواهیم داشت.
    وزیر صمت ادامه داد: شهرستان جاجرم و گرمه با وجود پتانسیل هاى فراوان نباید مشکل بیکارى داشته باشد و باید مشکلات را در داخاىل منطقه حل کرد.
    به گفته وی، جاجرم با آلومینا و آلومینیوم می تواند دو شهرستان جاجرم و گرمه متحول کرده و مهاجر پذیر شود.

    وی افزود: ما با استاندار و سایر دوستان امروز توافق کردیم که در استان باید چه اقداماتى انجام شود.  در این باره در ١٣ بند توافق کرده ایم که چه مواردى باید انجام شود. در استان هاى مختلف که شاخص برخوردارى آنها پایین است، قرار است اقداماتى در رشته هاى مختلف انجام شود و وزارتخانه این موارد را پیگیرى مى کند.

    رحمانی افزود: امروز نباید از توان بخش خصوصی غافل شد. قرار است ٤۰ هزار تن شمش آلومینیوم در جاجرم تولید شود درنتیجه با توجه به مهم بودن آلومینیوم و استراتژیک بودن آن باید مردم خود پاى کار بیایند.

    وی ادامه داد: اگر براى این کار همایش، جلسه و.... لازم است براگزار شود، ما هزینه آن را پرداخت مى کنیم تا شناسایی شود چه ظرفیت هایی وجود دارد.
    وی تاکید کرد: بنده از ابتدا گفتم جذب نیرو باید از منطقه انجام شود. باید تامین نیروى انسانى از منطقه انجام شود و اقتصاد منطقه باید با وجود کارخانه‌هاى آن رونق پیدا کند.

    وی گفت: ما تنها در فضای کسب و کار مشکل داریم که باید در این بار نگاه خود را تغییر دهیم. اگر آلومینا ١۰ درصد ارزش افزوده دارد آلومیناى ویژه ٤۰ درصد ارزش افزوده دارد. درنتیجه ما از سرمایه گذاران استقبال می کنیم و برای آنها فرش قرمز پهن مى‌کنیم. خوشبختانه در  ارتباط با زمین در جاجرم مشکلى نداریم و زمین را با کمترین قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.
    وی ادامه داد: سرمایه گذاران به ویژه در صنایع پایین دستى باید جدى باشند.

    به گفته وی، سیاست دولت جلوگیرى از فرار مالیاتى است.

    وی گفت: امسال به مناسبت رونق تولید در ٧ محور برنامه داریم. که در زمینه کالاهای اساسى رصد روزانه در حال انجام است.

    رحمانی گفت: در حوزه تولید نیز به طور کامل رصد صورت مى گیرد. همچنین یکی دیگر از محورهای ما رونق تولید و ساخت داخل است. البته در برخى موارد گلوگاه هایی وجود دارد اما از تولید داخل حمایت مى کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال سازى معادن کوچک نیز از دیگر محورهای ما است و هرکسى در این بخش واحد فرآوری ایجاد کرده و معادن کوچک را فعال کند محصول تولیدی را تضمینی و با قیمت روز از آنها مى خریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر