تفاهمنامه فعال سازی ۱۴معدن کوچک هماتیت استان فارس

عصر معدن- تفاهم نامه تشکیل کنسرسیوم بین بهره برداران معادن شمال استان فارس امضا شد. این سند زمینه ساز توسعه ۱۴ معدن کوچک مقیاس هماتیت خواهد شد.;

تفاهمنامه فعال سازی ۱۴معدن کوچک هماتیت استان فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، با حضور مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، دبیر انجمن سنگ آهن ایران، مسوول سرمایه گذاری و نماینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نشستی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد که در آن جلسه تفاهم نامه تشکیل کنسرسیوم بین بهره برداران برای انجام مشارکت و تضمین خوراک احداث کارخانه فرآوری به امضا رسید. این تفاهمنامه زمینه فعال سازی و توسعه 14 معدن در شمال استان فارس را فراهم می کند.

    با احداث کارخانه فرآوری، رشد ارزش افزوده ماده معدنی و امکان مصرف محصول در صنایع فولادی کشور ایجاد می شود که این موضوع زمینه ساز ایجاد انگیزه و تضمین ادامه تولید برای معادن هماتیتی و اقتصادی شدن این معادن خواهد شد.
    در راستای اجرای پیشرفت پروژه احداث کارخانه فرآوری، در این تفاهم نامه کمیته های راهبردی اعم از کمیته اجرایی، کمیته فنی و کمیته مالی و سرمایه گذاری بین بهره برداران ایجاد می شود که هدف آن پیگیری مجوزها، برنامه ریزی تأمین زیرساخت ها، بررسی فاکتور های موثر در فرآوری، تعیین مدل‌های بهینه فرآوری، بررسی روش های تأمین سرمایه و تأمین منابع مالی برای هم افرایی و مشارکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر