نقشه راه معدن نیاز به بازنگری دارد

عصر معدن- روز گذشته خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو با روسای تشکل های معدنی دیدار کرد. در این جلسه هرکدام از تشکل ها به مهمترین نکات موجود در حوزه معدن اشاره داشتند.;

نقشه راه معدن نیاز به بازنگری دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن و رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: در لایحه بودجه 98 پیشنهاد شده است، اعتبار بند پ ماده 43 استان ها زیرنظر شورای معادن استان ها با اولویت اکتشاف هزینه شود. 
    وی تصریح کرد: بدون شک  با اجرای نقشه راه معدن، انقلابی در حوزه معدن و صنایع معدنی رخ خواهد داد.

    در ادامه محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران نیز افزود:  بهترین ابزار اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی، حضور مستمر تشکل ها است.
    وی تاکید کرد: بنگاه داری بدون آینده پژوهشی معنا و مفهومی ندارد.

    همچنین علی اصغر خدایاری رییس انجمن نظام مهندسی معدن اظهار کرد: ایمیدرو با برگزاری چنین نشست هایی می تواند افق های جدیدی در همکاری با بخش خصوصی باز کند.

    بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دولت و مجلس به گونه ای عمل کنند که بخش خصوصی توان ارایه محصول به داخل کشور و صدور به بازارهای خارجی را داشته باشد.
    وی افزود: نقشه راه معدن و صنایع معدنی بر اساس شرایط روز، نیاز به بازنگری دارد.
    شکوری تصریح کرد: بنده نیز بر این امر تاکید می کنم که درک مشترک دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد انقلاب در حوزه معدن کشور می شود.

    رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز بیان کرد: اکنون در نقطه اوج صنعت فولاد در ظرفیت سازی هستیم در حالی که توانسته ایم این زنجیره را نیز به تعادل برسانیم.
    وی اضافه کرد: ایمیدرو توان مطالعاتی بالایی در طرح جامع فولاد از خود نشان داده است که این امر را می توان به حوزه های دیگر هم تعمیم داد.

    مهرداد اکبریان رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران نیز بیان کرد: سال هاست که در تلاش برای ایجاد زبان مشترک بین دولت و بخش خصوصی هستیم.
    وی در ادامه بااشاره به مشکلات موجود در صادرات اظهار کرد: نیازمند اقداماتی برای تسهیل صادرات هستیم.
    اکبریان همچنین با اشاره به نقشه راه معدن نیز تصریح کرد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی،‌ بهترین مسیر برای خروج از مشکلات فعلی این حوزه است.

    یوسف مرادلو رییس انجمن تولیدکنندگان سرب و روی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی که امروزه از خارج کشور دچار آن شده ایم،‌ نباید با اقداماتی شرایط تولید و صادرات را در تنگنا قرار دهیم.
    وی گفت: تصمیم گیری ها باید با مشارکت بخش خصوصی باشد تا دچار مشکلات متعددی نشویم.

    در ادامه این نشست محمد مجتهدزاده رییس انجمن زغالسنگ بیان کرد: در طرح جامع فولاد باید شرایط رشد تولید زغالسنگ به 3.5 میلیون تن فراهم آید و این امر هم به معنی استخراج حدود 8 میلیون تن زغالسنگ خام است.
    وی گفت: بازار مناسبی در یکی از کشورهای منطقه پیدا کرده ایم که می تواند حوزه جدیدی در صادرات ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر