تاسیس مدرسه جدید معادن و منابع معدنی در آریزونا با رویکرد جامع

عصر معدن- مدرسه جدید معادن و منابع معدنی با رویکرد جامع در آریزونا تاسیس خواهد شد.;

تاسیس مدرسه جدید معادن و منابع معدنی در آریزونا با رویکرد جامع
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدرسه جدید معادن و منابع معدنی با هدف آموزش نسل بعدی مهندسان معدن و متخصصان منابع معدنی به میزبانی مشترک دانشکده های مهندسی و علوم این دانشگاه با رویکردی جامع تاسیس خواهد شد.

    جامعه جهانی درصدد کاهش انتشارگاز کربن است و از سوی دیگر نیاز به استخراج مواد معدنی همچون مس رو به افزایش بوده به طوری که بنابر پیش بینی بانک جهانی، تقاضای جهانی این فلز سرخ تا سال 2050 میلادی شاهد رشد 200 درصدی خواهد بود. آریزونا ششمین تولید کننده برتر مس جهان است. پس نقشی حیاتی در ایجاد آینده ای پایدارتر داشته و لازمه دستیابی به این امر، برخورداری از نیروی کار کاملا آماده و متخصص است.

    به تازگی، هیات مدیره دانشگاه آریزونا تاسیس مدرسه معادن و منابع معدنی در این دانشگاه را تصویب کردند. انتظار می رود این مدرسه، دانشگاه آریزونا را به موسسه برتر در زمینه منابع معدنی و تغییرشکل معدنکاری در قرن بیست و یکم تبدیل کند.

    این نخستین مدرسه با رویکرد جامع مدیریت منابع معدنی در جهان خواهد بود.گروه مهندسی زمین شناسی و معدن نقشی مهم در ایجاد این مدرسه خواهند داشت و فعالیت خود را همچون 135 سال گذشته ادامه داده و نسل بعدی مهندسان معدن از سرتاسر جهان را آموزش خواهد داد.

    دانشگاه های مهندسی معدن آمریکا و کانادا پیشرو در جهان

    مدرسه معادن یا دانشکده معدن یک دانشکده مهندسی است که اغلب در قرن 18 و 19 میلادی تاسیس شده و بر مهندسی معدن و علم کاربردی متمرکز است. مدرسه معادن کولورادو در آمریکا، دانشگاه کرتین در استرالیا و دانشگاه مک گیل در کانادا از جمله برترین دانشگاه های مواد معدنی و مهندسی معدن در جهان هستند.

    بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان(QS)در سال های اخیر تقریبا از مجموع 20 دانشگاه برتر مهندسی معدن در جهان 14 دانشگاه در آمریکا و کانادا واقع بودند. از این میزان 8 دانشگاه در آمریکا و 6 دانشگاه در کانادا قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر