مجری طرح احیای معادن کوچک به مناسبت دهه تولید و تجارت اعلام کرد:

احیا و توسعه ۴۳۴ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۱

عصر معدن- مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: در راستای این طرح طی سال گذشته، ۴۳۴ معدن مقیاس کوچک در استان های مختلف، احیا و توسعه یافت.;

احیا و توسعه ۴۳۴ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس جرجانی با بیان این مطلب گفت: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی و با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهره‌وری و با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، از زمان اجرا (سال 98) تاکنون، حدود 1286 معدن را احیا کرده یا توسعه داده است.

    وی افزود: همچنین، با احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، بیش از 16 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. افزون بر این، با فعالیت معادن حمایت شده تاکنون، بیش از 50 میلیون تن مواد معدنی تولید شده است.

    تهیه 46 بسته پیشنهادی
    مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح در سال 1401، واگذاری معادنِ در اختیار سازمان‌ها به صورت بسته سرمایه‌گذاری بود، گفت: در سال گذشته، طرح مذکور، 46 بسته سرمایه‌گذاری با 277 مجوز معدنی تعریف و برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.
    وی ادامه داد: طی پارسال، مزایده 33 بسته سرمایه گذاری در 16 استان برگزار شد که از این میزان، 11 بسته شامل 50 مجوز معدنی دارای برنده مزایده بود. همچنین، 18 بسته تجدید مزایده شده و 4 بسته نیز در حال برگزاری مزایده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر