از سوی وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی صادر شد

مجوز افزایش سه برابری صادرات کنسانتره مس کمپانی فریپورت

عصر معدن- وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی مجوز کمپانی فریپورت برای صادرات کنسانتره مس را برای ماه‌های مارچ ۲۰۱۹ تا مارچ ۲۰۲۰ به سه برابر افزایش داده است.;

مجوز افزایش سه برابری صادرات کنسانتره مس کمپانی فریپورت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، از سوی وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی به کمپانی فریپورت سهمیه صادرات اضافی برای کنسانتره مس از اندونزی اعطا شده است و حجم صادرات سالانه از 198 هزار و 282 تن به 700 هزار تن افزایش یافته است.
    مدیر مواد معدنی این وزارتخانه گفت: تصویب سهمیه‌های اضافی به دلیل برنامه‌های بهینه‌سازی موفقیت‌آمیز در معدن مس و طلای گراسبرگ متعلق به کمپانی فریپورت در استان Papua اندونزی بوده است.
    بر اساس این گزارش، کمپانی معدنی کمپانی فریپورت مک‌موران به موسسه فست مارکت اعلام کرد، پس از دریافت مجوزهای صادراتی اضافی از طرف دولت اندونزی، کنسانتره‌های مس بیشتری به بازارهای نقدی عرضه خواهد شد.
    این مقادیر اضافی از دومین معدن بزرگ مس در جهان در زمانی به بازار عرضه می‌شود که دسترسی کم به کنسانتره‌های مس در بازار موجب شده بود تعرفه‌های ذوب و پالایش به کم‌ترین مقدار چند سال اخیر خود برسد.
    سخنگوی کمپانی فریپورت در یک بیانیه از طریق ایمیل اعلام کرد که وزارت انرژی و منابع معدنی اخیراً این سهمیه‌های اضافی را تأیید کرده است.
    معدن گراسبرگ علاوه بر این‌که یک تولیدکننده عمده مس در جهان محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین معدن روباز طلا در جهان نیز به شمار می‌رود. کنسانتره‌های این معدن که درصد طلای بالایی دارند، به‌طور سنتی موردعلاقه واحدهای ذوب مس در ژاپن، کره جنوبی و هند هستند و این واحدها در مقایسه با واحدهای ذوب چینی آسان‌تر می‌توانند این فلز گران‌بها را استخراج کنند.
    افزایش قیمت طلا در سال جاری باعث شده است تا مقدار طلای موجود در کنسانتره به یک عامل تعیین‌کننده در تعیین تعرفه ذوب و پالایش تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر