عسلویه شرق، در آستانه عملیاتی سازی استخراج جدید

عصر معدن- با آغاز به کار پیمانکاران استخراج و باطله برداری (گروه الف و ب)، برنامه برداشت ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن و ۳۰۰ میلیون تن باطله برداری در بخش های غربی و مرکزی به زودی کلید خواهد خورد.;

عسلویه شرق، در آستانه عملیاتی سازی استخراج جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، مجتمع سنگ آهن سنگان امسال موفق به انتخاب 2 پیمانکار بزرگ مربوط به عملیات استخراج و باطله برداری برای ذخایر موجود سنگان( 1.3 میلیارد تن) شد که پیمانکاران با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز می کنند.

    عملیات استخراج و باطله برداری در عسلویه شرق طی پنج سال انجام می شود. گزارش ها حاکی است پیمانکار گروه الف، در حال تجهیز کارگاه و طی ماه آتی کار خود را آغاز خواهد کرد.
    این مهم در حالی محقق خواهد شد که با ذخایر جدید و 20 هزار متر مغزه گیری به روش "وایر لاین" و 20 هزار متر در سطح آنومالی های سنگان و اطراف این شهرستان، افزایش ذخایر فعلی عملیاتی می شود.
    طبق برآوردهای صورت گرفته، این اقدام توسعه ای، ذخایر سنگان را تا 300 میلیون تن افزایش خواهد داد.
    از سوی دیگر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله تا دو سال آینده در سنگان ایجاد شود که بهره برداری از طرح های توسعه 2.5 میلیون تنی سناآباد (توسعه ملی) و 5 میلیون تنی فولاد سنگان تا پایان امسال به این مهم جامه عمل خواهد پوشاند.

    عملکرد 98
    مجتمع سنگان تا پایان امسال به تولید 12.5 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله خواهد رسید. با راه اندازی 2 طرح توسعه در سنگان و همچنین آغاز به کار پیمانکاران استخراج و باطله بردای، تا پایان سال 98 میزان اشتغالزایی مجتمع سنگان به 9 هزار نفر خواهد رسید. بنابر اعلام مجتمع سنگان، عمده برنامه جذب نیروی کار در مجتمع، معطوف به بومیان و ساکنان شرق کشور خواهد بود.

    تامین زیرساخت
    مجتمع سنگان علاوه بر تامین خوراک، در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی، برنامه های توسعه ای خود در زمینه تامین زیرساخت های منطقه را در دستور کار قرار داده است. امسال ساخت یک مسیر 140 کیلومتری با سرمایه گذاری 800 میلیارد تومان از سنگان تا تربت حیدریه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت های مستقر در سنگان، آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر