مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد / ضریب رشد تولید ذوب آهن تا پایان سال به ۱۰درصد می‌رسد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مخالف صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله نیستیم؛ اما رفع نیاز داخل باید در اولویت باشد.;

اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد / ضریب رشد تولید ذوب آهن تا پایان سال به ۱۰درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، منصور یزدی زاده در نمایشگاه ایران متافو، در خصوص صادرات 6 ماهه این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته گفت: صادرات ما از لحاظ ارزشی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش و از لحاظ تناژی تقریبا یکسان بوده است؛ امیدواریم تا پایان سال به هدف یک میلیون و دویست هزارتن دست یابیم.

    وی میانگین رشد عملکرد 6 ماهه تولید این شرکت را 7 تا 8 درصد در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت:‌ پیش بینی شده است که این ضریب تا پایان سال حفظ شده و یا به 10 درصد ارتقا یابد.

    یزدی زاده در مورد بازارهای هدف شرکت ذوب آهن اصفهان در سطح بین‌المللی گفت: درحال حاضر بیش از 20 شرکت فعال از کشورهای مختلف با ذوب آهن اصفهان همکاری می‌کنند.

    وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بیشترین میزان تنوع را در محصولات این شرکت ایجاد کنیم، ادامه داد: رسیدن به سودآوری بیشتر و تامین نیاز کشور از برنامه‌های این شرکت است.

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازها و وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن گفت:‌ باید آمار صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله را گرفت، آنگاه در این خصوص قضاوت کرد. هنگامی که از سوی فولادسازان عنوان می‌شود که نباید خام فروشی انجام شود،‌ حساسیت ایجاد شده و معدنکاران تصور می‌کنند فولادسازان کاملا مخالف صادرات بخش معدن هستند.

    وی معتقد است‌: اولویت اول باید تامین نیاز سنگ آهن داخل باشد؛ آنگاه مازاد آن را می‌توانند با عوارض صفر درصد صادر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر