خریداران در انتظار کاهش قیمت طلا

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت پیش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت در حالی که اکثریت سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت این فلز ارزشمند افت بیشتری پیدا کند.;

خریداران در انتظار کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، به نقل از ایسنا در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 8 نفر یا 50 درصد افزایش قیمت طلا و 6 نفر یا 38 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند؛ 2 نفر یا 13 درصد نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

    در این بین، 989 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 559 نفر یا 57 درصد کاهش قیمت طلا و 313 نفر یا 32 درصد افزایش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه 117 نفر یا 12 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 41 درصد از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت طلا و 42 درصد از سرمایه‌گذاران کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 3.10 دلار یا معادل 0.3 درصد افزایش یافت و در 1223.20 دلار بسته شد. اما طلا برای کل هفته گذشته 0.8 درصد کاهش ثبت کرد که چهارمین کاهش هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

    آدام بوتون، مدیر فارکس لایو در میان اکثر کسانی قرار دارد که انتظار دارد قیمت طلا پس از افت اخیرش، اندکی بهبود پیدا کند. طلا در هفت هفته از هشت هفته اخیر کاهش داشته است اما هیچ روندی برای همیشه ادامه پیدا نخواهد کرد. بوتون گفت: وضعیت بازار طلا در اوت معمولا مثبت بوده و این فلز در محدوده 1200 دلار حمایت کافی یافته است.

    کن موریسون، دبیر نشریه "موریسون در بازارها" اظهار کرد: شاخص دلار به یک سطح مقاومتی برخورد کرده و خوش‌بینی به قیمت طلا به پایین‌ترین سطح از دسامبر سال 2016 سقوط کرده است و سفته بازان رکورد بالایی از قراردادهایشان را به فروش گذاشتند. وی پیش‌بینی کرد طلا در هفته‌های آینده در محدوده 1240 دلار معامله شود.

    شون لاسک، مدیر شرکت "والش تردینگ" نیز پیش‌بینی کرد تقاضا برای خرید ارزان طلا شکل بگیرد.

    تقاضا برای طلا هفته گذشته در مراکز خرید بزرگ آسیا اندک بود و با وجود اینکه افت قیمت‌ها برخی از سرمایه‌گذاران را جذب کرد اما اکثر خریداران منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند.

    اما کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس نسبت به افزایش قیمت طلا اظهار بدبینی کرد و گفت: رشد قیمت این فلز در معاملات جمعه را موقتی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر