پاداش وزیر کار به کارگران معدن هشونی کوهبنان

عصر معدن- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، ۵۰ درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به عنوان پاداش داده شود.;

پاداش وزیر کار به کارگران معدن هشونی کوهبنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی صبح امروز 31 مردادماه در جمع کارگران معدن هشونی واقع در شهرستان کوهبنان اظهار کرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات کارگران است.

    او خدمات جمهوری اسلامی ایران را بی‌شمار دانست و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف خدمت شده و مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضائی است. استقلال سیاسی بر گرفته از استقلال اقتصادی است و استقلال اقتصادی محصول تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته کارگران است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ای کاش می‌توانستیم ارادتی که به کارگران داریم، بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

    او با اشاره به تحریم‌های فلج کننده اظهار کرد: جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده است. کشورهای دیگر حیرت می‌کنند وقتی توفیقات ایران با وجود تحریم‌های فلج کننده را می‌بینند و این مرهون تلاش کارگران است.

    مرتضوی با تبیین اثرگذاری ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال دو قطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است.

    او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم و فنون مختلف اظهار کرد: مشکلات جامعه کارگری را درک می کنیم و باید آنها را برطرف کنیم و باید از مولدسازی استفاده و در آمد حاصل آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به سخنانی در خصوص فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ عنوان کرد: بدتر از فرسودگی، بی‌انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند، گشاده رویی، محبت و پرداخت به موقع حقوق است.

    او تاکید کرد: کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم؟

    مرتضوی بیان کرد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند و هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده شود.

    او افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و تصریح کرد: کارفرما بگوید که اگر بهره‌وری به یک میزان برسد به طور مثال 10 درصد آن را کارانه به کارگر می‌دهد و این باعث انگیزه در کارگر می‌شود.

    مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تاکید کرد و گفت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی خواهیم داشت و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنم.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید ضریب 1.5 درصد سختی کار اصلاح شود.

    او بیان کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری استفاده کنید.

    مرتضوی پیشنهاد استفاده از زمین‌های اطرف در چهارچوب قانون برای اختصاص به نهضت ملی مسکن برای ساخت خانه کارگران معدن را داد و در ادامه از کارگران درخواست کرد: با کار و تلاش چرخه تولید در کشور راه‌اندازی کنید که برای نسل آینده خیر و برکت دارد.

    او در پایان گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند 50 درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه، به عنوان پاداش داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر