رییس سازمان صمت همدان:

همدان ۳۰ نوع ماده معدنی برای سرمایه‌گذاری دارد

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: این استان دارای ۳۰ نوع ماده معدنی است که این مواد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند.;

همدان ۳۰ نوع ماده معدنی برای سرمایه‌گذاری دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حمید رضا متین روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد سرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش مواد معدنی همدان نظیر فروسلیس کربن و آلومینیوم نه تنها ارز آوری بالایی را به دنبال دارد بلکه موجب تقویت صاردات می شود.

    وی وجود انواع نسوزها از جمله آجر نسوز، کولر گازی و خانگی، آهن اسفنجی که تکمیل کننده گندله و کنسانتره هستند، مبلمان، چرم، پوشاک، قطعات برقی خودرو و لاستیک خودروی سنگین را از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن این استان برشمرد.

    متین گفت: همدان سال گذشته به عنوان دبیر میز فرش و چوب انتخاب شد اما بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب بروز رکود در این حوزه شد.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه 20 ظرفیت برای سرمایه گذاری در بخش صنعت این استان وجود دارد افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته سرمایه گذاری در این بخش از جمله انواع الکتروموتور، پمپ و کمپرستورها حاشیه سود و ارز آوری بالایی دارد.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان نیز در این جلسه گفت: فرایند فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان، استقرار نمایندگان واجد صلاحیت دستگاه های اجرایی در این مرکز و نظارت مستمر بر طرح های سرمایه گذاری خارجی در حال انجام است.

    ناصر محمودی بیان کرد: تدوین و به روز رسانی نرم افزار تحت اندروید مرکز به 2 زبان فارسی و انگلیسی، تشکیل کارگروه تامین مالی سرمایه گذاری، برگزاری جلسات و نشست تخصصی با شورای عالی ایرانیان مقیم خارج کشور و راه اندازی میز مشاوره شورای یاد شده از اهم اقدام های مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال گذشته است.

    وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری امسال با رویکرد جدید فعالیت می کند اضافه کرد: تمامی فرصت های سرمایه گذاری به خاطر صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعه کنندگان به صورت برخط (آنلاین) در اختیار آنها قرار داده می شود.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان ادامه داد: این مرکز اقدام به شرکت در نشست تخصصی با اتاق مشترک ایران و آلمان جهت ارائه فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری استان همدان همچنین احیای ستاد سرمایه گذاری استان و تشکیل 11 جلسه جهت بررسی و حل مشکلات سرمایه گذاران کرده است.

    محمودی، تشکیل کمیته سرمایه گذاری ستاد سرمایه گذاری استان متشکل از کارشناسان خبره حوزه سرمایه گذاری و برگزاری نشست تخصصی و مذاکره با سرمایه گذارانی از کشور ترکیه (شرکت ابتاش) جهت ساخت باغ ویلا را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد.

    وی گفت: مذاکرات و رایزنی های متعددی با سرمایه گذاران به منظور صادرات فرش دستباف همدان به خارج از کشور صورت گرفت در عین حال در نشستی با حضور اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به دریافت و تخصیص اراضی موقوفه استان به امر سرمایه گذاری رایزنی شد.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: پیگیری و مذاکره اولیه با سرمایه گذار بحرینی به منظور ساخت هتل پنج ستاره در همدان صورت گرفت و از نماینده سرمایه گذار آلمانی برای مذاکره در امر تولید آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در استان دعوت به عمل آمد.

    محمودی اظهار داشت: به دنبال رایزنی با سرمایه گذار اسپانیایی مشکل مربوط به نیروگاه خورشیدی «آذران پاک ایلیا» در رابطه با تغییر کاربری اراضی مربوطه در رزن پیگیری شد.

    وی پیگیری طرح تولید پانسمان های آلژنیک کلسیم با مشارکت سرمایه گذار انگلیسی، مذاکره اولیه با سرمایه گذارانی از چین و روسیه برای سرمایه گذاری در تولید کربنات کلسیم، پیگیری طرح سرمایه گذاری شهرداری مهاجران در بحث احداث و راه اندای شهرک صنعتی ترشیجات و شوریجات و پیگیری طرح آزمایشگاه پزشکی دکتر سلگی به صورت گردشگری سلامت در یکی از مناطق روستایی را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر