رحمانی در سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی:

۶۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در توسعه مس سونگون در حال اجرا است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی در طرح توسعه مس سونگون در حال اجراست.;

۶۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در توسعه مس سونگون در حال اجرا است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی در جریان سفر رئیس جمهور و هیات همراه با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شناسایی 3 میلیارد تن ذخایر مس در منطقه سونگون،‌ سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیون یورویی از محل منابع داخلی و فایناس خارجی برای طرح توسعه مس سونگون در حال اجراست.

    وی ادامه داد: با هدف توسعه صنایع پایین دستی، شهرک صنعتی مس در ورزقان نیز کلنگ زنی شد.

    وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: در این سفر، 97 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای 2 هزارنفر به بهره برداری رسید.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افتتاح طرح های ذوب مس سونگون و آلومینای سراب، از مطالبات مردم منطقه است که برای تسریع در تکمیل این طرح ها، امور مربوطه را با جدیت دنبال می کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زیر ساخت های مختلف آلومینای سراب آماده شده است، تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه آلومینای سراب، وابستگی کشور به ماده آلومینا قطع شده و برای 5 هزار نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: این طرح، محصولات جانبی دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به طرح فناوری سیستم خشک برای به حداقل رساندن مصرف آب و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر