ایمیدرو همکاری مناسبی با مجلس، وزارت اقتصاد و ‌بانک مرکزی دارد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیگیری و اجرای طرح های نیمه تمام از اولویت های این سازمان است.;

ایمیدرو همکاری مناسبی با مجلس، وزارت اقتصاد و ‌بانک مرکزی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نخستین نشست با مدیران شرکت ها و مجریان طرح های ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: باید ابتدا اولویت ها شناسایی شوند و اولویت امروز ما به سرانجام رساندن طرح هایی است که در دست اجرا داریم.
    رییس هیات عامل ایمیدرو پس از استماع گزارش عمکلرد این مجموعه ها، تاکید کرد: با توجه به اختیاراتی که وجود دارد،‌ هر کدام از مدیران شرکت ها و مجریان طرح ها، مسئول حل و فصل مسائل موجود هستند و باید پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه یابد اما در جایی که نیاز باشد ایمیدرو وارد عمل خواهد شد.
    وی با اشاره اینکه در شرایط فعلی، در تنگنای مالی قرار داریم،‌ اظهار کرد: به ظرفیت رساندن طرح هایی که افتتاح شده اند، یکی از مهمترین اقدامات ما خواهد بود. وی یادآور شد: به رغم اینکه تحریم ها فشارهایی بر تامین مالی، خرید تجهیزات و ... وارد کرده است، اما همچنان می توان با تنوع بخشی در مدل های خرید، مانع از بالارفتن هزینه در امور فوق شد.
    کمیته تامین مالی
    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: کمیته تامین مالی در این سازمان سازماندهی کرده ایم که در بخش داخلی و خارجی، بتوان نیاز طرح ها و همچنین کارخانه های تولیدی را برطرف ساخت.
    وی به همکاری های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: طبق جلسه ای که با وزیر اقتصاد برگزار کردیم، بخش معدن و صنایع معدنی توانایی جذب بخشی از 1600 تریلیون تومان نقدینگی کشور را دارد.
    وی افزود: مذاکرات با بانک مرکزی هم در راستای انجام تعهدات طرح های فولاد استانی انجام شده و همکاری های نزدیکی با این نهاد داریم.
    تهاتر طلب ها با بدهی ها
    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: جلساتی نیز با نمایندگان مجلس داشته ایم و مقرر شده در بودجه 98 بخشی از طلب های ایمیدرو با بدهی های سازمان، تهاتر شود.
    غریب پور خاطر نشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی به دلیل اینکه در بخش دانش و تولید تجهیزات به داخل کشور وابسته است، تاثیر کمتری از تحریم ها می پذیرد.
    وی ادامه داد: شرکت ها و طرح ها روی تامین مالی از داخل کشور تمرکز داشته باشند و در این مسیر از توانمندی های بخش خصوصی حداکثر بهره را ببرند.
    غریب پور معتقد است: توسعه و توانمندی حوزه معدن و صنایع معدنی، با اتکا به بخش خصوصی پیش می رود و باید فضای لازم نیز برای شرکت های خصوصی ایجاد شود.
    جذب سرمایه در مناطق ویژه
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ایمیدرو سازمانی توسعه ای است که وظیفه اخذ مجوزهای لازم و ایجاد زیرساخت ها را دارد اما مدیران باید پس از این مرحله و با رعایت مصالح کشور و دولت، زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند.
    وی به جایگاه مناطق ویژه صنایع انرژی بر اشاره کرد و اظهار داشت: آماده سازی زیرساخت ها بخشی از وظایف این مناطق است با اینحال گام مهم، جلب و جذب سرمایه گذار است. در این میان سرمایه گذاران داخلی و حتی کشورهای همسایه آمادگی سرمایه گذاری در این مناطق را دارند.
    غریب پور افزود: انرژی فراوان و ارزان، شرایط صادرات و واردات،‌ معافیت مالیاتی و ... سبب کاهش هزینه های تولید در این مناطق می شود و این امر شرکت های خارجی را علاقمند به سرمایه گذاری در مناطق ویژه کرده است.
    وی در عین حال خواستار دریافت بودجه لازم برای توسعه زیرساخت ها شد و گفت:‌ در زیرساخت هایی همچون آب،‌ برق، ‌گاز، حمل ریلی و ... قرار بود 1500 میلیارد تومان به ایمیدرو تخصیص یابد اما مبلغ ناچیزی از این رقم پرداخت شده است.
    غریب پور با اشاره به اهمیت بخش اکتشاف گفت: به رغم اینکه این امر از اولویت ها و نیازهای توسعه حوزه معدن است اما شاهد نوعی پراکندگی در این روند هستیم در صورتی که باید با ایجاد هم افزایی، به صورت منسجم تری اهداف اکتشاف پیگیری شود.
    همکاری با سازمان محیط زیست
    وی درباره امور محیط زیست اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده به زودی تفاهمنامه ای با این سازمان و با هدف توسعه فعالیت های معدن و صنایع معدنی خواهیم داشت. غریب پور افزود: پیگیر تفاهمنامه مشابهی نیز با سازمان جنگل ها و مراتع هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر