نشانه های شروع تقاضا در بازار داخلی فولاد چین

عصر معدن- امروز بازار فولاد چین هم در بخش فیزیکی و هم در بخش فیوچرز شاهد رشد چشمگیری بود. بهای میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای با ۱۴۶ یوان رشد به ۳۳۹۱ یوان/تن رسید همچنین در قرارداد اکتبر نیز بازار شاهد ۱۴۳ یوان افزایش بود.;

نشانه های شروع تقاضا در بازار داخلی فولاد چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، افت موجودی انبارهای تجار زمینه را برای افزایش قیمتها فراهم کرده است. بر اساس اعلام منابع، موجودی انبارهای فولاد نزدیک به 750 هزار تن کاهش یافته است که عامل بهبود انتظارات در بازار شده است. بهای میلگرد در بازار فیزیکی شانگهای امروز 30 یوان افزایش یافت. اگرچه هنوز نمی توان به طور قطع گفت که روند نزولی در حال عکس شدن است. چرا که بسیاری از فولادسازان در حال راه اندازی کوره های متوقف خود بوده و افزایش تولید در این شرایط خبر خوبی برای بازار نیست.

    سنگ آهن نیز در بازار فیوچرز دالیان 443/5 یوان معامله شد که افزایش 7 یوانی را نسبت به روز قبل نشان می دهد. موجودی انبارها در 45 بندر مهم چین در روز 30 مارس به 162/818 میلیون تن رسیده که رشد 1/464 میلیون تنی را نسبت به هفته قبل نشان می دهد. اگرچه فاندامنتال بازار سنگ آهن چندان قوی نیست، اما میزان بهره گیری از ظرفیت کوره بلندها نسبت به هفته گذشته 1/63 درصد رشد داشته که می تواند عامل تقویت تقاضا شود.

    بهای ورق گرم نیز در بازار فیوچرز شانگهای 126 یوان رشد نموده و به 3726 یوان/تن رسید. قیمت بیلت نیز در تانگشان امروز 20 یوان دیگر افزایش یافت و تا حدودی انتظارات مثبت را در بازار تقویت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر