اصفهان از لحاظ تعداد معادن فعال رتبه نخست را در کشور دارد

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان در زمینه تعداد معادن فعال، رتبه نخست را در کشور دارد و از نظر میزان ذخایر قطعی نیز جزو استان‌های برتر است.;

اصفهان از لحاظ تعداد معادن فعال رتبه نخست را در کشور دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، امیرحسین کمیلی گفت: استان اصفهان از نظر تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

    وی ادامه داد: اصفهان انواع گروه‌های مواد معدنی را در خود جای داده است و از نظر ظرفیت مواد معدنی به‌عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

    مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان افزود: ظرفیت اسمی استخراج معادن استان سالانه 50 میلیون تن انواع مواد معدنی است، اما به‌صورت واقعی نزدیک به 30 میلیون تن استخراج می‌شود.

    کمیلی گفت: انواع مواد معدنی از جمله طلا، سرب، روی، آهن، مس، باریت و بنتونیت در استان اصفهان وجود دارد.

    وی افزود: بیش از 9 هزار نفر در معادن استان اصفهان مشغول به کار هستند و به‌طور غیرمستقیم به ازای هر یک شغل در معادن 10 تا 12 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

    مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: مهمترین برنامه بخش معدن این سازمان فعال‌سازی همه معادن راکد و سپس واگذاری آن‌ها در قالب مزایده عمومی به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

    کمیلی گفت: آن دسته از بهره‌برداران معدنی که با وجود اخطار‌های قانونی نسبت به انجام تعهدات خود برای فعال‌سازی معادن اقدام نکنند، از آنان سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده عمومی به دارندگان و سرمایه‌گذاران معدنی دارای صلاحیت مالی و فنی واگذار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر