کاهش ۲۲ درصدی تولید در بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم اروپا

عصر معدن- بالا رفتن قیمت برق و انرژی در اروپا باعث کاهش ۲۲ درصدی تولید در بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم اروپا شده و حیات این صنعت را به خطر انداخته است.;

کاهش ۲۲ درصدی تولید در بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم اروپا تولید خود را به‌خاطر بالا رفتن قیمت برق 22 درصد کاهش می‌دهد. مقامات اروپا هشدار داده‌اند افزایش هزینه انرژی ادامه حیات این صنعت را به مخاطره انداخته‌است.

    شرکت آلومینیم دانکرک اینداستریز فرانسه بخشی از تولید خود را دوشنبه آینده متوقف می‌کند و این روند تا اول اکتبر ادامه خواهد داشت.

    شرایط این کارخانه که 290 هزار تن آلومینیوم در سال گذشته میلادی تولید کرده از بسیاری از رقبای خود بهتر است، چون این کارخانه آلومینیوم‌سازی بیشتر برق مورد نیاز خود را با قیمت ثابت و طبق طرح برق هسته‌ای فرانسه خریداری می‌کند، اما برای مابقی آن وابسته به شرایط بازار است.

    تولید آلومینیوم اروپا به پایین‌ترین سطح از دهه 1970 رسیده‌است. این صنعت که مصرف برق بالایی دارد شدیداً درگیر بالا رفتن هزینه انرژی است.

    نورسک هیدرو، شرکت نروژی تولیدکننده آلومینیوم، در پایان ماه جاری میلادی یکی از کارخانه‌های خود در اسلواکی را تعطیل می‌کند.

    تولید شرکت آلومینیوم‌سازی دانکرک 15 درصد در زمستان گذشته پایین آمده بود، اما این شرکت از ماه ژوئن با ظرفیت کامل فعالیت می‌کرد.

    هنوز مشخص نیست تولید با ظرفیت کامل در این کارخانه از چه زمانی دوباره آغاز خواهد شد. درحال‌حاضر نقطه سربه‌سر برای قیمت برق در این کارخانه حدود 250 یورو در هر مگاوات ساعت است. اما قیمت برق در فرانسه تا اواسط 2024 بالاتر از 300 یورو خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر