رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

عملیات اجرایی پروژه‌‎های زیرساختی معادن بوشهر آغاز شد

عصر معدن- عملیات اجرایی پروژه‎های زیرساختی معادن بوشهر شامل جاده دسترسی چهار مجتمع معدنی در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در آیینی آغاز شد.;

عملیات اجرایی پروژه‌‎های زیرساختی معادن بوشهر آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این آیین گفت: رسالت شرکت توسعه نوسازی صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز مجتمع‌های معدنی است که در استان بوشهر نیز از سال‌های گذشته چهار مجتمع شناسایی و برای احداث زیرساخت مورد نیاز به این سازمان پیشنهاد شد.

    سید حسین حسینی افزود: پس از موافقت سازمان ایمیدرو و پیگیری‏‎های انجام شده این توافق امسال منجر به انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی شد.

    وی ادامه داد: این پروژه‎ها شامل چهار جاده دسترسی به طول هشت کیلومتر و با اعتبار 200 میلیارد ریال برای مجتمع های معدنی عربی و تنگ پلنگی شهرستان دشتی، اشکالی آباد تنگستان و دره سامان دشتستان است که با توجه به اجرای آنها در مدت 16 ماه در این مدت اعتبار این پروژه‌ها افزوده خواهد شد.

    حسینی عنوان کرد: زیرساخت موردنیاز در سایر مجتمع‌های معدنی استان بوشهر که بیشتر آنها به شبکه برق نیز دارند نیز از روز دوشنبه با استقرار کارشناسان ایمیدرو کار مطالعه آنها انجام و پیش بینی می‌شود اجرای برخی از آنها در سال جاری آغاز شود.

    وی یادآور شد: از دیگر فعالیت‎های در دست اجرا اکتشاف معادن توسط بخش خصوصی است که صدور پروانه آنها در حال انجام است.

    حسینی اضافه کرد: بخشی که مربوط به ایمیدرو بوده نیز در حال مطالعات اکتشافی و تفصیلی است که یکی از ظرفیت‌های این بخش معادن بوکسیت است.

    وی افزود: بیتومین و آهک‌های پرعیار نیز که مطالعات آن تمام شده‌است که پس از طی روند قانونی از طریق مزایده دراختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

    همچنین مجری امور زیربنایی سازمان ایمیدرو گفت: این سازمان 6پروژه مطالعاتی در استان بوشهر در دست اقدام دارد که کارشناسان از این هفته برای اجرای آنها در این استان مستقر می‎شوند.

    داریوش دیودیده افزود: این پروژه‌ها که در زمینه برق رسانی، جاده دسترسی و استخراج معادن است طبق برنامه تا پایان امسال و سال آینده اجرایی می‌شوند.

    وی بیان کرد: برای بحث توسعه معادن و صادرات پیشنهادهایی ارائه شده که در این زمینه در آینده نزدیک نشست‎‌هایی در سازمان ایمیدور با حضور مسئولان استان بوشهر برگزار می‌شود که یک برنامه زمانی میان و بلند مدت منسجم و مشخص برای حوزه معادن بوشهر تعریف خواهد شد.

    دیودیده تصریح کرد: معادن استان بوشهر که در برخی از حوزه‌ها نقشی مهم در کشور دارد که برنامه مدنظر آن تدوین می شود تا علاوه بر توسعه، نقش این معادن در بخش تامین نیاز داخلی و حتی صادرات پررنگ تر شود.

    گفتنی است که در سال 98 با فعالیت 140 واحد معدنی به طور تقریبی 12 میلیون تن موادمعدنی در استان بوشهر استخراج شد. موادمعدنی استخراج شده شامل سنگ‌های گچ، لاشه، آهک، مخلوط کوهی و مارن بود.

    در سال 98 حدود پنج میلیون تن موادمعدنی شامل گچ، سیمان و کلینکر به ارزش 128 میلیون دلار از استان بوشهر صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر