گزارش موسسه مطالعات مس از وضعیت هفت ماهه ۲۰۱۹ نشان داد؛

کاهش ۱.۳ درصدی تولید مس معدنی

عصر معدن- موسسه بین المللی مطالعات مس(ICSG)، داده های اولیه عرضه و تقاضای مس تا پایان جولای ۲۰۱۹ را منتشر کرد. به گزارش عصر بازار، این داده ها که در بولتن ماه اکتبر این موسسه منتشر شد، نشان می دهد که تولید معدنی مس جهان در هفت ماهه ۲۰۱۹( از ابتدای ژانویه تا پایان جولای)، ۱.۳ درصد افت داشته است.;

کاهش ۱.۳ درصدی تولید مس معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، همچنین تولید کنسانتره در این مدت با افت یک درصدی و تولید به روش SX-EW با کاهش 2.7 درصدی مواجه شده است.

    مس معدنی
    • به طور کلی کاهش تولید طی این مدت از سوی تولیدکنندگان بزرگ مس معدنی بیش از آن بود که افزایش تولید توسط دیگر کشورها بتواند آن را جبران کند.

    • تولید مس در شیلی- بزرگ ترین تولیدکننده مس معدنی جهان- به دلیل افت عیار معدنی و اختلالات محدود تولید که در اوایل سال جاری میلادی اتفاق افتاد با کاهش 2 درصدی مواجه شد. همچنین تولید کنسانتره در اندونزی به دلیل تغییر و تحول در دو معدن بزرگ این کشور، افت 55 درصدی را شاهد بود.

    • با وجود رشد 13 درصدی تولید جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا در سال 2018، هر دو کشور طی هفت ماهه 2019 با کاهش 1.5 درصدی شتاب تولید به کار خود ادامه دادند. دلیل این کاهش، تعلیق موقت در معادنSX-EW، کاهش تولید و برخی محدودیت های عملیاتی بود.

    • تولید در پرو(دومین تولیدکننده مس معدنی جهان)، استرالیا، چین و مکزیک به دلایلی از جمله بهبود عیار یا بهبود نسبت به محدودیت های تولید پارسال، افزایش یافت.

    • بر پایه آمار منطقه ای، طی این مدت تولید مس معدنی در اقیانوسیه با رشد 7 درصدی مواجه شد و در آسیا 7 درصد، آفریقا 1.2 درصد و اروپا 2.8 درصد کاهش یافت. همچنین تولید در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین بدون تغییر باقی ماند.

    مس تصفیه شده
    • داده های اولیه نشان می دهد، تولید مس تصفیه شده در هفت ماهه 2019 بدون تغییر باقی مانده است. تولید اولیه (الکترولیتیک و الکترو وینینگ) نیم درصد کاهش و تولید ثانویه (از قراضه) 1.5 درصد افزایش یافت.

    • کاهش 35 درصدی تولید مس تصفیه شده شیلی(الکترو لیتیک) به دلیل تعطیلی موقت برخی کارخانه های ذوب اتفاق افتاد، چرا که در معرض ارتقای قوانین جدید زیست محیطی هستند. کل تولید مس تصفیه شده شیلی (شامل الکترو وینینگ) با کاهش 14 درصدی مواجه شد.

    • اگرچه تولید در ژاپن، پرو، آمریکا و چند کشور اروپایی به دلیل تعمیرات کارخانه های ذوب کاهش یافت، اما با افزایش تولید در چین و همچنین رشد تولید در برخی کشورها از جمله استرالیا، برزیل، ایران و لهستان( این کشورها نسبت به برخی محدودیت های تولید در سال 2018 بهبود یافتند)، جبران شد.

    • بر پایه آمار منطقه ای، تولید مس تصفیه شده در قاره های آسیا 3 درصد و اقیانوسیه 15 درصد افزایش یافت، در حالی که در قاره های آمریکا، آفریقا و اروپا به ترتیب با کاهش 8، 7 و یک درصدی همراه بود.


    مصرف
    • داده های اولیه نشان می دهد که مصرف ظاهری مس تصفیه شده در هفت ماهه امسال نیم درصد افزایش است. اگرچه واردات مس تصفیه شده چین با افت 15 درصدی همراه بود، اما مصرف ظاهری چین طی این مدت با رشد 2.4 درصدی مواجه شد.

    • میان دیگر مصرف کنندگان بزرگ، تقاضا در آمریکا، هند و تایوان افزایش یافت، در حالی که در ژاپن و ناحیه یورو کاهش یافت.

    • کل مصرف جهان به استثنای چین با کاهش 1.5 درصدی روبه رو شد.

    • تراز مس تصفیه شده بر پایه مصرف ظاهری مس چین (به استثنای ذخایر گزارش نشده و خصوصی) در هفت ماهه امسال، حاکی از کسری 325 هزار تنی بازار بود. این آمار با احتساب ذخایر انبارهای خصوصی چین، کسری 297 هزار تنی را نشان داد.

    جدول- روند عرضه و مصرف مس تصفیه شده جهان از سال 2015 تا جولای 2019

    منبع:هلدینگ آتیه اندیشان مس

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر